Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 22:23Nej, mobilmasternas positionering är klart sämre än GPS-systemets positionering. Undantag är väl om du är inomhus. 😉
Nej, mobilmasternas positionering är klart sämre än GPS-systemets positionering. Undantag är väl om du är inomhus. 😉
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 23:23Tråkig läsning 🙁 jag visste sedan förut att Garmin genar i hörnen men jag trodde inte att det skulle diffa så mycket. Nu blev jag lite besviken, jag som var så nöjd med min 305:a.
Det är ju en tröst att den visar för kort och inte för långt, då har jag
Tråkig läsning 🙁 jag visste sedan förut att Garmin genar i hörnen men jag trodde inte att det skulle diffa så mycket. Nu blev jag lite besviken, jag som var så nöjd med min 305:a.
Det är ju en tröst att den visar för kort och inte för långt, då har jag
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 07:45Kan ni inte lägga ut rundorna så vi kan se hur det blev, och hur det skiljer sig?
Kan ni inte lägga ut rundorna så vi kan se hur det blev, och hur det skiljer sig?
Quote from Marléne Lönnqvist on 24 April 2012, 11:15Upptäcker oxå att det diffar mellan iPhone och min Garmin FR305:a. Kör med Zombiesrunappen i iPhonen:
Garmin 305: 12,02 km på båda uppdragen tillsammans. Appen visade M3: 6,10 och M4: 6,23 det blir 12,33 km.
Garmin 305 6:35 km mot 6,59 km som appen tyckt
Upptäcker oxå att det diffar mellan iPhone och min Garmin FR305:a. Kör med Zombiesrunappen i iPhonen:
Garmin 305: 12,02 km på båda uppdragen tillsammans. Appen visade M3: 6,10 och M4: 6,23 det blir 12,33 km.
Garmin 305 6:35 km mot 6,59 km som appen tyckt
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 14:21Ja, funbeat räknar om distansen efter en egen algoritm för vilka punkter den anser vara "fel" av de punkter den läser in.
Garmin och förhoppningsvis alla appar gör samma sak men har _sina_ algoritmer - därför blir det olika sträckor
Ja, funbeat räknar om distansen efter en egen algoritm för vilka punkter den anser vara "fel" av de punkter den läser in.
Garmin och förhoppningsvis alla appar gör samma sak men har _sina_ algoritmer - därför blir det olika sträckor
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 14:26Ray (DCRainmaker) har under ett par år testat noggrannheten i olika GPS-enheter, där han använder ett sk "rullande måttband" (ett rullhjul) som referens.
Dessa enheter testade han ifjol:
http://lh6.ggpht.com/-NJ5bLhF-5ck/Te71ef7yYVI/AAAAAAAArPM/KW7CmlapOJ
Ray (DCRainmaker) har under ett par år testat noggrannheten i olika GPS-enheter, där han använder ett sk "rullande måttband" (ett rullhjul) som referens.
Dessa enheter testade han ifjol:
http://lh6.ggpht.com/-NJ5bLhF-5ck/Te71ef7yYVI/AAAAAAAArPM/KW7CmlapOJ
Quote from Funbeat user on 24 April 2012, 15:12och kanske inte en raksträcka?
och kanske inte en raksträcka?
Quote from Marléne Lönnqvist on 24 April 2012, 16:05Så Garmin 305 visar för lite och iPhonen för mycket. Får väl börja ta ett snitt 🙂
Så Garmin 305 visar för lite och iPhonen för mycket. Får väl börja ta ett snitt 🙂
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 10:47Jag har inte jämfört mot min iphone men är det någon som har provat skillnaden mellan sekundregistrering & "smart recording”.
Jag har aldrig upplevt dom problemen på sträckor som jag vet distansen på varken med min gamla 305 eller min 310 men jag kör all
Jag har inte jämfört mot min iphone men är det någon som har provat skillnaden mellan sekundregistrering & "smart recording”.
Jag har aldrig upplevt dom problemen på sträckor som jag vet distansen på varken med min gamla 305 eller min 310 men jag kör all
Quote from Marléne Lönnqvist on 26 April 2012, 11:23Kör oxå med smart recording på min 305:a
Kör oxå med smart recording på min 305:a