Quote from Guest on 21 April 2012, 22:18Sprang en runda i spåret idag. iPhone med Funbeat-appen registrerade 9,6 km, Garminklockan 8,9 km, startades och avslutades samtidigt (samma tid). När jag laddar in båda rundorna på Funbeat och tittar på dem så verkar det som om iPhone-rundan är mer preci
Sprang en runda i spåret idag. iPhone med Funbeat-appen registrerade 9,6 km, Garminklockan 8,9 km, startades och avslutades samtidigt (samma tid). När jag laddar in båda rundorna på Funbeat och tittar på dem så verkar det som om iPhone-rundan är mer preci
Quote from Funbeat user on 21 April 2012, 22:28Bra lina. Jag har samma problem fast med androidtelefon. Garmin 310XTär alltid kortare
Bra lina. Jag har samma problem fast med androidtelefon. Garmin 310XTär alltid kortare
Quote from Funbeat user on 21 April 2012, 22:52Jag vet inte om du kan välja hur ofta klockan ska regga punkter?
Min FR405 (utan CX) har bara ett alternativ men jag vet att flera av Garmins andra klockor har så att du kan välja hur ofta den ska regga punkter.
Om du mäter var sekund så sneddar den inte
Jag vet inte om du kan välja hur ofta klockan ska regga punkter?
Min FR405 (utan CX) har bara ett alternativ men jag vet att flera av Garmins andra klockor har så att du kan välja hur ofta den ska regga punkter.
Om du mäter var sekund så sneddar den inte
Quote from Funbeat user on 22 April 2012, 09:55Min 310XT är inställd på sekundreggning. Det hjälper inte. På en mils löpning skiljer det oftast 500-900 meter. Telefonen visar alltid mer än Garmin. Telefonens karta passar bättre med datakartor än Garmin.
Jag har inte kontaktat Garmin så jag vet inte
Min 310XT är inställd på sekundreggning. Det hjälper inte. På en mils löpning skiljer det oftast 500-900 meter. Telefonen visar alltid mer än Garmin. Telefonens karta passar bättre med datakartor än Garmin.
Jag har inte kontaktat Garmin så jag vet inte
Quote from Funbeat user on 22 April 2012, 20:45Har ni kollat dom inspelade rundorna på en karta?
Har ni kollat dom inspelade rundorna på en karta?
Quote from Funbeat user on 22 April 2012, 20:45dubbelpost
dubbelpost
Quote from Funbeat user on 22 April 2012, 22:06Löpning
Runda med Funbeatapp på andråjd : 11.2 km
Runda med funbeatapp på ifån: 11.1 km
Runda på iform.se/route: 11.29 km
Runda med runkeeper på andråjd: 10.9 km
Runda med runkeeper på ifån: 11.0 kmRunda med POLAR (okänd sort): 11.2 km
Runda med Garmin
Löpning
Runda med Funbeatapp på andråjd : 11.2 km
Runda med funbeatapp på ifån: 11.1 km
Runda på iform.se/route: 11.29 km
Runda med runkeeper på andråjd: 10.9 km
Runda med runkeeper på ifån: 11.0 km
Runda med POLAR (okänd sort): 11.2 km
Runda med Garmin
Quote from Funbeat user on 22 April 2012, 22:12Så, nu är en fråga skickad till Garmin med denna tråd som underlag. Får jag svar (vilket jag fått snabbt tidigare) så lägger jag ut svaret här
Så, nu är en fråga skickad till Garmin med denna tråd som underlag. Får jag svar (vilket jag fått snabbt tidigare) så lägger jag ut svaret här
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 08:19Ska bli intressant att se!
Jag har ju inte mätt mina rundor med andra verktyg än min FR405 men min runda som jag själv ritat ut på karta för att vara en mil visade sig bara vara 9,9 med min FR405 men det är ju så liten skillnad att vilken av dem som helst
Ska bli intressant att se!
Jag har ju inte mätt mina rundor med andra verktyg än min FR405 men min runda som jag själv ritat ut på karta för att vara en mil visade sig bara vara 9,9 med min FR405 men det är ju så liten skillnad att vilken av dem som helst
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 22:14Japp, senaste nerladdningen finns i klockan då de tidigare inte riktigt fört över kartan rätt enligt datakartorna. Den är bättre nu men ändå inte. På något sätt tror jag att mobilmasternas positionering är bättre sateliternas. Fler master och tätare.
Får
Japp, senaste nerladdningen finns i klockan då de tidigare inte riktigt fört över kartan rätt enligt datakartorna. Den är bättre nu men ändå inte. På något sätt tror jag att mobilmasternas positionering är bättre sateliternas. Fler master och tätare.
Får