Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJärnbrist av löpning
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har nu för tredje gången råkat ut för att få ameni (järnbrist) med lågt Hb och tömda järndepåer. Det är lurigt och sker under längre tid så inte alltid så lätt att inse problemet. Hb ( blodvärdet) kan vara hyfsat bra tills järndepåerna är tömda och då

Har aldrig varit riktigt anemisk och bara haft Hb på 114 som lägst tror jag och ja det tar evighet att äta sig ikapp så jag har fått järntabletter utskrivet de gånger det varit aktuellt. Ska till doktorn i morgon och får då se mitt Hb denna gång och är de

För övrigt tror jag inte på det där med att man skulle trampa sönder så mkt när man springer (men har inga direkta belägg för mitt tyckande). Pirret skulle jag tippa på är anemin i största allmänhet och fötterna är längst bort från hjärtat så där känns de

Ja det där med pirret är knepigt. "restless legs" är ju myrkrypningar i benen som kommer kvällar/nätter och som ofta kan behandlas med järn trots att man inte säkert har järnbrist. Konstigt, har aldrig fattat hur....

Jag har inte testat mitt HB men dricker blutsaft. Håller jag upp mer än 1vecka blir jag tröttare och tröttare. Jag har försökt med andra märken både tabletter och flytande, men för mej har blutsaften klart bäst effekt.
Jag tränar varierat.

Tack AM. 🙂

Det första jag börjar fundera på när jag läser Din historia, Maja, är - har man gjort några andra utredningar än upptagsförmågan? För mig låter det helt absurt att man ger Dig intravenöst järn utan att först utreda vad det är som gör att Du

Tack för alla svar, alltid ngt man plockar upp.
Man har gjort alla skopier och tunntarmsröntgen och tagit vävnadsprover i samband med detta för att utesluta småblödningar och jag lämnar fecesprov också, man har kollat det mesta via blodprover. Detta gör j

"Man hade nästa hoppats på en annan vettig förklaring."

Jadu, Maja, när nu varken Medicinkliniken eller någon annan kan ge Dig en vettig förklaring så tror ju inte jag att ett diskussionsforum på Internet är rätt plejs att fråga på heller. Eller vad tror

Det skall jag absolut ta kontakt och fråga om - tack! Som sagt alltid ngn ny infallsvinkel som kommer upp, det var väl bla det jag var ute efter. Du känns ju kompetent 🙂 ..... För mysko är det allt.

Det här kanske inte hjälper dig, men andra med järnbrist. Jag har "alltid" legat lågt. För lågt. Efter att jag satte in en hormonspiral och slutade ha mens har jag gått från värden kring 110 till drygt 140. Det är en smärre revolution för mitt mående och

12