Quote from Guest on 18 March 2015, 07:54hej, jag har problem med att pulsen alltid skenar när jag springer. Det här började ganska plötsligt och jag kan inte koppla ihop det med någon infektion el. Dyl. Det började med att jag köpte pulsklocka (såklart...) i början var det kul, jag låg runt 12
hej, jag har problem med att pulsen alltid skenar när jag springer. Det här började ganska plötsligt och jag kan inte koppla ihop det med någon infektion el. Dyl. Det började med att jag köpte pulsklocka (såklart...) i början var det kul, jag låg runt 12
Quote from Funbeat user on 18 March 2015, 08:04En puls på 120 låter mer udda än en puls på 165 under löpningen. Har mätningen förändrats på något sätt? Annan placering av bandet?
En puls på 120 låter mer udda än en puls på 165 under löpningen. Har mätningen förändrats på något sätt? Annan placering av bandet?
Quote from Camilla Höög on 18 March 2015, 08:29Jag är också inne på att pulsbandet inte mätte korrekt tidigare.
Jag är också inne på att pulsbandet inte mätte korrekt tidigare.
Quote from Funbeat user on 18 March 2015, 09:57Och upplever du att den faktiska graden av ansträngning blivit högre? Om så är fallet, så springer du sannolikt med en högre intensitet än tidigare. Förändringar i puls som inte kan förklaras ska givetvis kollas upp om oro finns, dock tror jag att du förs
Och upplever du att den faktiska graden av ansträngning blivit högre? Om så är fallet, så springer du sannolikt med en högre intensitet än tidigare. Förändringar i puls som inte kan förklaras ska givetvis kollas upp om oro finns, dock tror jag att du förs
Quote from Funbeat user on 18 March 2015, 10:06Man kan kolla pulsen utan pulsklocka också... Jag brukar sätta pek och långfingret mot halsen, där känns pulsen bra. Räkna antal slag under 15 sekunder, multiplicera med fyra, så får du din pulssiffra, och kan kan kolla om din oulsklocka räknar rätt
Man kan kolla pulsen utan pulsklocka också... Jag brukar sätta pek och långfingret mot halsen, där känns pulsen bra. Räkna antal slag under 15 sekunder, multiplicera med fyra, så får du din pulssiffra, och kan kan kolla om din oulsklocka räknar rätt
Quote from Funbeat user on 20 March 2015, 14:06Kommer inte ihåg att jag någonsin legat så lågt som 120-130 annat än under tidig uppvärmning. Bara under mycket lugna pass är den kring/under 150. Vanligen 160-165 på medelhårda.
Pulsen är mycket individuell. Speciellt maxpulsen. Så det är inget som man
Kommer inte ihåg att jag någonsin legat så lågt som 120-130 annat än under tidig uppvärmning. Bara under mycket lugna pass är den kring/under 150. Vanligen 160-165 på medelhårda.
Pulsen är mycket individuell. Speciellt maxpulsen. Så det är inget som man
Quote from Funbeat user on 21 March 2015, 17:50Okej, det var ju skönt att höra. Nej, faktiskt är det inte så jobbigt. Men för tydlighetens skull: det rör sig om lugn jogg i 5:25-6-tempo.
Okej, det var ju skönt att höra. Nej, faktiskt är det inte så jobbigt. Men för tydlighetens skull: det rör sig om lugn jogg i 5:25-6-tempo.
Quote from Elias Engqvist on 23 March 2015, 15:28Hur gammal är du? Det är väldigt olika på normalpuls på en 25-åring och en 60-åring!
/Christer 67
Hur gammal är du? Det är väldigt olika på normalpuls på en 25-åring och en 60-åring!
/Christer 67
Quote from Funbeat user on 23 March 2015, 18:39Själv hade jag 68 i puls i 4:20-fart i förrgår. (På klockan, inte på halsen.)
Men om det kan bekräftas att det stämmer: 165 slag per minut strax över promenadtakt låter högt. Jag skulle vilja utesluta ett förmaksflimmer. Ring vårdcentralen.
Hur upplever
Själv hade jag 68 i puls i 4:20-fart i förrgår. (På klockan, inte på halsen.)
Men om det kan bekräftas att det stämmer: 165 slag per minut strax över promenadtakt låter högt. Jag skulle vilja utesluta ett förmaksflimmer. Ring vårdcentralen.
Hur upplever
Quote from Funbeat user on 23 March 2015, 19:51Det är ju olika för alla, men 145 i snitt på en lugn löprunda är helt normalt föt mig!
Det är ju olika för alla, men 145 i snitt på en lugn löprunda är helt normalt föt mig!