Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarJättelångt
You need to log in to create posts and topics.

Jag sprang i terrängskor förra året. Det gick finfint.

kört i vanliga löpskor, är inte så långa sessioner med brötig terräng så det har gått fint.

Man kan springa i vad man vill och som man trivs med 🙂
Men som sagt vanliga löparskor går alldeles utmärk.
Om man sen vill springa barfota eller med terrängskor så blir man inte diskad i alla fall.

Fler frågor:
- har någon koll på hur man tar sig smidigt från Arlanda till Norrtälje (annat än med taxi, som blir dyrt)
- har jag förstått rätt att vi blir transporterade från Norrtälje till Grisslehamn samma morgon som starten går?

Buss 806 Uppsala trafiken och sedan byte till 677 vid långhundra vägskäl tar ca 1:30 min. Mer info på:

http://www.sl.se

Är det inte från Norrtälje till Grisslehamn som årets lopp går? Mycket av infot på hemsidan verkar höra till förra årets lopp och då gick loppet från Grisslehamn. Tidigare har de bytt riktning varje år och jag har därför förutsatt utan att fundera på det

Enligt Herr Loppgeneralen går det återigen från Grisslehamn till Norrtälje eftersom det blir så mycket mer folkfest kring målgången på torget mitt i stan.

Aha. Då förstår jag. Verkar också betyder att målet i Norrtälje inte är där det var första året.

Finns det parkeringsplats i närheten av målet? Tänkte skippa att springa 7-8 km till Norrtäljebussens hållplats vid Gillingebanan tidigt på morgonen som jag

Närheten får nog sägas vara rätt subjektiv i våra sammanhang. 🙂
Jag parkerade på infartsparkeringen strax norr om busstorget
ca900 m från målet och ca 350m från bussarna till starten

Det låter bra 🙂