Quote from Guest on 1 January 2011, 22:55Har under 2010 varit förkyld 7 ggr, då menar jag rejält förkyld med feber och nästäppa, i vissa fall också halsont.
Jag äter varierad hälsosam kost med mycket frukt och grönsaker. Tränar Bodypump, Löpning, Cyklar till jobbet då och då 11 km, mm
Mitt jo
Har under 2010 varit förkyld 7 ggr, då menar jag rejält förkyld med feber och nästäppa, i vissa fall också halsont.
Jag äter varierad hälsosam kost med mycket frukt och grönsaker. Tränar Bodypump, Löpning, Cyklar till jobbet då och då 11 km, mm
Mitt jo
Quote from Funbeat user on 1 January 2011, 23:05Hur stressigt har du det på jobbet, och blir det en massa övertid?
Jag har aldrig varit så sjuk som när jag hade det extra stressigt och jobbade extremt mycket övertid på ett uppdrag för några år sedan.
Då var det jag som kom hem stup i kvarten med sjukba
Hur stressigt har du det på jobbet, och blir det en massa övertid?
Jag har aldrig varit så sjuk som när jag hade det extra stressigt och jobbade extremt mycket övertid på ett uppdrag för några år sedan.
Då var det jag som kom hem stup i kvarten med sjukba
Quote from Funbeat user on 2 January 2011, 17:33Om du har muskelinflammation behöver du äta Naproxen tabletter för att få bort den.
Om du har muskelinflammation behöver du äta Naproxen tabletter för att få bort den.
Quote from Funbeat user on 2 January 2011, 17:59Stressa mindre rekommenderas. Stress försämrar både immunförsvaret och inflammationer.
Stressa mindre rekommenderas. Stress försämrar både immunförsvaret och inflammationer.
Quote from Funbeat user on 2 January 2011, 18:29Troligen stressen som är orsaken.
Troligen stressen som är orsaken.
Quote from Catharina Brattlin on 2 January 2011, 18:35Hur sover Du Åsa?
Bra och tillräcklig sömn är en av de viktigaste parametrarna för att kunna hålla sig frisk. Sover man bra klarar man, som regel, mer stress också. Man blir s a s mer stresstålig.
Vad äter Du? Får Du i Dig alla vitaminer och mineraler?
Hur sover Du Åsa?
Bra och tillräcklig sömn är en av de viktigaste parametrarna för att kunna hålla sig frisk. Sover man bra klarar man, som regel, mer stress också. Man blir s a s mer stresstålig.
Vad äter Du? Får Du i Dig alla vitaminer och mineraler?
Quote from Funbeat user on 2 January 2011, 19:42Hej Åsa,
vad tråkigt att dras med sådana besvär och känna att du inte får hjälp! Själv jobbar jag som sjukgymnast på just vårdcentral och träffar en del patienter med liknande besvär. Det är svårt att säga vad som är orsak till dina besvär, men visst kan
Hej Åsa,
vad tråkigt att dras med sådana besvär och känna att du inte får hjälp! Själv jobbar jag som sjukgymnast på just vårdcentral och träffar en del patienter med liknande besvär. Det är svårt att säga vad som är orsak till dina besvär, men visst kan
Quote from Funbeat user on 2 January 2011, 19:53Mm, jag har som sagt testat olika behandlingar även hos naprapat och han ger mig endast råd att strecha och träna antagonister.
Kosten äter jag varierad frukost med frukt, fil, kaffe/te, smörgås.
lunch blir oftast fisk/kyckling med sallad, kokta gröns
Mm, jag har som sagt testat olika behandlingar även hos naprapat och han ger mig endast råd att strecha och träna antagonister.
Kosten äter jag varierad frukost med frukt, fil, kaffe/te, smörgås.
lunch blir oftast fisk/kyckling med sallad, kokta gröns
Quote from Funbeat user on 2 January 2011, 19:56Tack Petra för tipset, ska göra ett nytt förskök på vårdcentralen och då be specifikt om sjukgymnast då min husläkare endast skickar hem mig med en Iprenkur.
🙂
Tack Petra för tipset, ska göra ett nytt förskök på vårdcentralen och då be specifikt om sjukgymnast då min husläkare endast skickar hem mig med en Iprenkur.
🙂
Quote from Funbeat user on 3 January 2011, 22:25Hej Åsa, har du en rejäl muskelinflammation så hjälper inte receptfria antiinflammatoriska medel. Dessutom har du redan provat flera kurer med det, utan effekt. De här medlen är inte skonsamma mot magen så ta inte fler kurer. Bara för att det är receptfri
Hej Åsa, har du en rejäl muskelinflammation så hjälper inte receptfria antiinflammatoriska medel. Dessutom har du redan provat flera kurer med det, utan effekt. De här medlen är inte skonsamma mot magen så ta inte fler kurer. Bara för att det är receptfri