Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJag behöver hjälp NU
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag vill kunna springa längre och jag vill kunna springa snabbare. Av två anledningar. Jag har alltid velat springa långt. Och så tänker söka till polis, vilket innebär att jag måste klara 2 km på 10 minuter. Vilket jag helt enkelt inte gör nu. (Önskar at

Nadja...jag tror att du behöver en eller flera som vill träna tillsammans med dig för att du ska kunna nå det här målet....Annonsera efter dessa istället. Jag bor hit å dit å vill träna med dig några dar i veckan för att få upp min fart på 2 km....Om du ä

Ett knep för att komma ut på de där träningspassen är att lägga in det som ett möte i din vanliga kalender, dvs. vid en bestämd tid så börjar passet. När det är planerat vid en fast tid så skapar du automatiskt tid för det och kan inte boka in något annat

Skriv en lista på alla "anledningar" som stoppar Dig i träningen. Då har Du definierat problemet. Sen går Du igenom varje punkt för sig, med möjliga lösningar. Utefter det sätter Du slutligen upp en plan, och följer den.

Tidsbrist? - Skit i TV:n några ti

Kjell, jag har svårt för att springa med andra. Det är något jag vill göra själv.

Anders, det var en ganska bra idé. Får börja med att skaffa mig en riktig allmenacka.

🙂

Hej Nadja. Per vecka:

Dag 1: (A) Uppvärmning. (B) Ryckträning stå längst ner i en backe och spring järnet upp i 5-60 sek, joggvila i 3-4 min. Upprepa 4-5 gånger.

Dag 2: (A) Uppvärmning. (B) Intervallträning. Cirka 25 min.

Dag 3: Distanslöpning. Cirka 4

Gå upp en timme tidigare, o spring 30-40 minuter, ät en nyttig frukost o känn dig som en duktig människa. Sommarmorgnar är sköna

Nadja, läs igenom denna tråd så får du förhoppningsvis motivation nog!

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=738406

Kör hårt!

För egen del så fungerar scheman som motivationsdödare. Skulle aldrig kunna följa ett. Tänker istället på vad jag behöver göra nu utivfrån vad jag tidigare gjort. Säkert ineffektivt men det håller mig igång i alla fall.

Är det inte bara så att din motivation till att bli polis är för svag, Nadja?

12