Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelJag får ej bort sram powerlink
You need to log in to create posts and topics.

Jag tänkte göra rent min kedja men jag får ej bort snabblåset.

Jag har en Sram 1051 10 speed kedja med snabblås.

Men jag får ej upp låset. jag har tagit i allt vad jag har med händerna som man sett på youtube vissa göra. Har även försökt göra

Har för

Lägg ned kedjan innanför lilla klingan, så kedjan blir slapp. Lättare jobba med den. Ta tag med båda händerna på varsin sida om snabblänken och jucka och lirka lite i sidled. Antagligen är länken skitig så det kärvar.

Lite mer såhär: http://www.youtube.c

ibland när mitt lås har varit omöjligt har jag använt en polygrip och försiktigt öppnat låset med ett lätt tryck på kanterna

Jag fattar inte vad jag gör för fel, Jag har slitit för hand med all kraft även tryckt med polygripå försiktigt men sitter ändå som berget. Jag har kört kanske 20 mil med kedjan och så skitig är den inte.

Tar i så jag blir helt svett och försökjer dra dom.,

Klipper fan snart av kedjan.

Jag har aldrig lyckats att ta bort SRAM:s snabblås utan att förstöra kedjan.
Tror inte att det är meningen att det skall gå att demontera, bara underlätta montering av kedjan.
Numera kör jag med Shimanokedja och har fått dubbel livslängd på kedjan, ca 3

aha kan nog stämma, tänkte ta bort den för det skulle bli så smidigt och göra rent den, Får gå ner och höra med cykel handlaren imorgon

Finns en tång för att öppna upp kedje lås, köpte min på rosebikes..

Du kan ju bryta kedjan på ett nytt ställe och sätta dit ett nytt snabblås.

efter jag googlat som en tok verkar det som det kedjelås jag har, Ska inte gå och öppna det ska bara underlätta när man sätter dit kedjan.