Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelJag får ej bort sram powerlink
You need to log in to create posts and topics.

Jag får verkligen inte bort det, =) har tagit med polygrip vänt och vridit och tryckt det har inte rört sig ur fläcken,

jag får nog beställa några nya snabblås och ta i med hårdhandskarna

Är du säker på att du har en "Powerlink" och inte "Powerlock"?

Som jag skrev lite tidigare så har jag power lock verkar det som, Omöjligt att få upp.

Specialverktyg för detta: http://www.rosebikes.se/artikel/xtreme-chain-lock-pincer-pl-1/aid:297603 även om polygrip/plattång som sätts diagonalt också fungerar.

Öppnar utan problem en SRAM 1091R-kedja, borde inte vara någon större skillnad mot 1051.

Lars, du karnske ska se över hur du växlar om du sliter ut en kedja på 150mil!
Jag alternera min 1050 kedja efter 190mil, då var den 2mm längre.
Snart åker den på igen, får se då om dom är lika långa. Tror det är en 1071 på nu.

För övrigt så var powerloc

Jag har precis försökt få bort min PowerLock. Det går inte. Man ska inte det heller. Kedjebrytare och sen en ny PowerLock om man ska ta bort kedjan och sätta dit den igen alltså! PowerLink är en annan femma det ska gå att trycka ihop och lossa.

Alltså:

Det brukar gå att få upp dem med en polygrip tång om man trycker lite snett... även om man inte ska 😉

2ggr måste väll vara okej 🙂
Dom som inte får upp powerlock med polygrip har nog inte förstått var dom ska sätta den.

Det kanske går om den är helt utsliten. Jag satte polygripen på båda sidor om låset och tryckte allt jag orkade. Den rörde sig inte. Jag upplevde det som att den inte gjorde det för att den är byggd så. Typ engångsgrej. En ny kostar ju inte så mycket så d