Quote from Johan Fylke on 28 April 2013, 22:44Vad skulle det vara för speciallås har kört med Sram både 9-delad och 10-delad och ibland är det lite kärvt med det har alltid gått att få upp.
ett kedjelås som inte går att få upp är det ju ingen större ide att ha då kan man ju lika gärna dra dit en nit
Vad skulle det vara för speciallås har kört med Sram både 9-delad och 10-delad och ibland är det lite kärvt med det har alltid gått att få upp.
ett kedjelås som inte går att få upp är det ju ingen större ide att ha då kan man ju lika gärna dra dit en nit
Quote from Funbeat user on 29 April 2013, 00:20Nja på det. Det låset är väl till för att underlätta monteringen utan verktyg. En nit vet jag inte hur man får dit utan det, ett verktyg. Och att nita är inte bara. J
Jag har missat det en gång tror jag. Att motera en nit, men jag är inte säker på om det
Nja på det. Det låset är väl till för att underlätta monteringen utan verktyg. En nit vet jag inte hur man får dit utan det, ett verktyg. Och att nita är inte bara. J
Jag har missat det en gång tror jag. Att motera en nit, men jag är inte säker på om det
Quote from Funbeat user on 29 April 2013, 07:44Brukar gå med en pollygrip där man viker kedjan dubbelt och pressar den med tången, har fungerat för mig på Sram powerlock, som är meningen att det inte ska återanvändas. Men har inte varit några problem för mig.
Brukar gå med en pollygrip där man viker kedjan dubbelt och pressar den med tången, har fungerat för mig på Sram powerlock, som är meningen att det inte ska återanvändas. Men har inte varit några problem för mig.
Quote from Funbeat user on 29 April 2013, 09:49Köp KMC Missing Link:
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=KMC0002&avd=2&Ref=&artgrp=17711&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std
Har använt dom i flera år på både Shimano och SRAM utan problem. 🙂
Köp KMC Missing Link:
Har använt dom i flera år på både Shimano och SRAM utan problem. 🙂
Quote from Funbeat user on 29 April 2013, 10:14Jag brukar ha med mig en extra powerlink när jag är ute på långtur, perfekt för att snabbt få ihop kedjan ifall det skulle behövas.
Jag brukar ha med mig en extra powerlink när jag är ute på långtur, perfekt för att snabbt få ihop kedjan ifall det skulle behövas.
Quote from Funbeat user on 29 April 2013, 10:26kedjelåsverktyg, kanske skulle kunna hjälpa till lite.
T.ex. detta
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/parktool-mlp-1-kedjelasverktyg.html
Och sen på med ett KMC, Missing link för 10-d kedja. Såna kör jag med numera. Funkar förträffligt utan
kedjelåsverktyg, kanske skulle kunna hjälpa till lite.
T.ex. detta
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/parktool-mlp-1-kedjelasverktyg.html
Och sen på med ett KMC, Missing link för 10-d kedja. Såna kör jag med numera. Funkar förträffligt utan
Quote from Funbeat user on 29 April 2013, 11:05Kedjelåsverktyg har jag förstås, kan vara svårt att få bort en trasig länk annars..
Har KMC några fördelar framför powerlink?
Kedjelåsverktyg har jag förstås, kan vara svårt att få bort en trasig länk annars..
Har KMC några fördelar framför powerlink?
Quote from Funbeat user on 29 April 2013, 11:20Fördelen Petter, är att den är lätt att både få av och på utan verktyg. 🙂
Fördelen Petter, är att den är lätt att både få av och på utan verktyg. 🙂
Quote from Funbeat user on 29 April 2013, 11:53I teorin ska väl ett KMC-lås gå att få bort utan verktyg. Smuts, slitage och annat kan dock ställa till det så för att undvika verkstadsfrustration har jag faktiskt skaffat en kedjelåstång (typ 100kr eller nåt). Det har besparat mig många svordomar... Sen
I teorin ska väl ett KMC-lås gå att få bort utan verktyg. Smuts, slitage och annat kan dock ställa till det så för att undvika verkstadsfrustration har jag faktiskt skaffat en kedjelåstång (typ 100kr eller nåt). Det har besparat mig många svordomar... Sen
Quote from Funbeat user on 1 May 2013, 16:04Jag brukar använda en näbbtång som jag tar tag med "diagonalt" över låset. Brukar fungera hur bra som helst.
Jag brukar använda en näbbtång som jag tar tag med "diagonalt" över låset. Brukar fungera hur bra som helst.