Quote from Guest on 10 December 2009, 11:09http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=4545
Kommentera gärna.
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=4545
Kommentera gärna.
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 11:19Vart är vilodagarna?
Vart är vilodagarna?
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 11:22Jag citerar mig själv: "Planen är på vecko-basis, vill man ha en vilodag flyttar man lämpligen ett simpass till ngn annan dag."
Edit: Det var enklare i excel att bygga schemat på alla veckans dagar. Rimligen flyttar man runt passen efter vad som skulle p
Jag citerar mig själv: "Planen är på vecko-basis, vill man ha en vilodag flyttar man lämpligen ett simpass till ngn annan dag."
Edit: Det var enklare i excel att bygga schemat på alla veckans dagar. Rimligen flyttar man runt passen efter vad som skulle p
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 11:24Ok, då är jag med lite mer. Fördelen med att ha med vilodagar i planeringen är att man inte känner samma stress vid träningsbortfall. Annars är det lätt att man försöker köra på extra för att "ta igen" den missade träning vilket ofta resulterar i att man
Ok, då är jag med lite mer. Fördelen med att ha med vilodagar i planeringen är att man inte känner samma stress vid träningsbortfall. Annars är det lätt att man försöker köra på extra för att "ta igen" den missade träning vilket ofta resulterar i att man
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 11:38Mjo, helt klart sant. Personligen tar jag dock ofta hellre ett lugnt träningspass på en vilodag, så funkar sömn och mat bättre.
Mjo, helt klart sant. Personligen tar jag dock ofta hellre ett lugnt träningspass på en vilodag, så funkar sömn och mat bättre.
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 11:41Där håller jag med. Dock är det lättare mentalt att lägga till ett pass på en vilodag än att plocka bort ett pass så att man får en vilodag.
Där håller jag med. Dock är det lättare mentalt att lägga till ett pass på en vilodag än att plocka bort ett pass så att man får en vilodag.
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 13:29Några spontana blåbärssynpunkter från en som skall försöka på Sala HIM 2010:
- För lite variation är mitt grundintryck. Jag skulle tycka ett sådant här program blir själsdödande i längden. Men du kanske är mycket förtjust i rutiner och har tränat så här
Några spontana blåbärssynpunkter från en som skall försöka på Sala HIM 2010:
- För lite variation är mitt grundintryck. Jag skulle tycka ett sådant här program blir själsdödande i längden. Men du kanske är mycket förtjust i rutiner och har tränat så här
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 13:48Johan:
Jag tänker inte följa det slaviskt, så det blir nog variation ändå. Vill mest ha en grund för att veta hur jag bör göra utvecklingen.Gissningvis kommer man tvingas till ngn vilovecka i vilket fall. Det är alltid ngn resa, eller mkt på jobbet, el
Johan:
Jag tänker inte följa det slaviskt, så det blir nog variation ändå. Vill mest ha en grund för att veta hur jag bör göra utvecklingen.
Gissningvis kommer man tvingas till ngn vilovecka i vilket fall. Det är alltid ngn resa, eller mkt på jobbet, el
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 14:12Ingen styrketräning? Behövs inte det?
Ingen styrketräning? Behövs inte det?
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 14:22Jo, kanske. Men jag vet inte var man stoppar in det om man behöver iaf 6 riktiga pass per vecka?
Jo, kanske. Men jag vet inte var man stoppar in det om man behöver iaf 6 riktiga pass per vecka?