Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 14:302 x 30 minuter Core hinner man med i veckan, det täcker det mesta som behövs.
2 x 30 minuter Core hinner man med i veckan, det täcker det mesta som behövs.
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 14:51Vilodagar kirrar du på ett kick genom att slå ihop några pass till brickpass.
Sen tror jag att kroppen skulle må bra av ha lite mer periodiserat så att vissa veckor blir tyngre och andra lättare.
Styrketräning, inte minst bålstabilitet, är viktigt och
Vilodagar kirrar du på ett kick genom att slå ihop några pass till brickpass.
Sen tror jag att kroppen skulle må bra av ha lite mer periodiserat så att vissa veckor blir tyngre och andra lättare.
Styrketräning, inte minst bålstabilitet, är viktigt och
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 14:53Det är faktiskt ganska periodiserat i 4-veckors-cykler om man kollar (det är inlagt i min kalender om man vill kunna titta vecko-volyms-utveckling per gren).
Det är faktiskt ganska periodiserat i 4-veckors-cykler om man kollar (det är inlagt i min kalender om man vill kunna titta vecko-volyms-utveckling per gren).
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 14:59Det har du, Erik, men det är ganska lite du minskar. Jag skulle nog minska mängden med ytterligare i återhämtningsveckorna, och definitivt till mindre än alla de övriga tre veckorna i det föregående blocket. Kanske 1/3 ner räknat från den första veckan i
Det har du, Erik, men det är ganska lite du minskar. Jag skulle nog minska mängden med ytterligare i återhämtningsveckorna, och definitivt till mindre än alla de övriga tre veckorna i det föregående blocket. Kanske 1/3 ner räknat från den första veckan i
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 15:02Som Robert skriver - tyckte det va lite lite... men det beror nog på att Robert och jag läst samma bok :P.
Som Robert skriver - tyckte det va lite lite... men det beror nog på att Robert och jag läst samma bok :P.
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 15:12Robert & Anne Mari: Jag tänkte att det blir för tungt att hoppa på nästa tunga vecka om viloveckan går ner ännu mer i volym, men det kanske ändå är att föredra menar ni?
Robert & Anne Mari: Jag tänkte att det blir för tungt att hoppa på nästa tunga vecka om viloveckan går ner ännu mer i volym, men det kanske ändå är att föredra menar ni?
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 15:23Återhämningsveckan är ju till för att låta kroppen komma ikapp - exakt hur mycket man behöver dra ner är individuellt - men vilar du för lite kommer kroppen aldrig att hinna vänja sig vid den högre träningsmängden utan du kommer bara att bli mer och mer s
Återhämningsveckan är ju till för att låta kroppen komma ikapp - exakt hur mycket man behöver dra ner är individuellt - men vilar du för lite kommer kroppen aldrig att hinna vänja sig vid den högre träningsmängden utan du kommer bara att bli mer och mer s
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 16:52Sådärja, åsikter är mottagna och analyserade.
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=4547
Viloveckor har gjorts lättare.
TT är flyttade till veckan efter vilovecka.
Färre jättelånga cykelpass.
En brick för att spara en dag.Känns vä
Sådärja, åsikter är mottagna och analyserade.
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=4547
Viloveckor har gjorts lättare.
TT är flyttade till veckan efter vilovecka.
Färre jättelånga cykelpass.
En brick för att spara en dag.
Känns vä
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 17:01Hur många och långa långpass på cykel som "behövs" kan andra mycket bättre än jag. (gissar att ett par på 12-14 mil som längst absolut kan räcka för att "ta sig runt" men du har nog andra mål)
Min enkla synpunkt var att du sammantaget får mer effekt per
Hur många och långa långpass på cykel som "behövs" kan andra mycket bättre än jag. (gissar att ett par på 12-14 mil som längst absolut kan räcka för att "ta sig runt" men du har nog andra mål)
Min enkla synpunkt var att du sammantaget får mer effekt per
Quote from Håkan Öhling on 10 December 2009, 22:26Jag tycker att du ska satsa mycket mer på längd/tid när det gäller löpning och cykel. Du bör definitivt planera in minst 4 helst 6 st 18+ -milare (dvs 6-timmars pass). Samma med löpning. Kom ihåg att du antagligen är ordentligt sliten sista milen på löpni
Jag tycker att du ska satsa mycket mer på längd/tid när det gäller löpning och cykel. Du bör definitivt planera in minst 4 helst 6 st 18+ -milare (dvs 6-timmars pass). Samma med löpning. Kom ihåg att du antagligen är ordentligt sliten sista milen på löpni