Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 22:37Mjaha, det var ju lite tvärsemot. 6st 18-milare betyder att jag måste ha jobbat mig upp till 18 mil i slutet på maj, om man ska ha ngn slags rimlig ökning per vecka...
Torbjörn: Hur skulle du rekommendera att man jobbar sig upp till 18 mil?
Mjaha, det var ju lite tvärsemot. 6st 18-milare betyder att jag måste ha jobbat mig upp till 18 mil i slutet på maj, om man ska ha ngn slags rimlig ökning per vecka...
Torbjörn: Hur skulle du rekommendera att man jobbar sig upp till 18 mil?
Quote from ellen olsson on 11 December 2009, 00:42För cykel gäller ingen 10%-begränsning. 30-60-90-120-150-180 är ett alternativ men 180km är overkill. Om du är med på våra klubbträningar så får du en bra cykelträning som du kan komplettera med tempoträning.
För cykel gäller ingen 10%-begränsning. 30-60-90-120-150-180 är ett alternativ men 180km är overkill. Om du är med på våra klubbträningar så får du en bra cykelträning som du kan komplettera med tempoträning.
Quote from j sollerman on 11 December 2009, 11:46Torbjörn, tycker du man ska springa några maror på träning?
Torbjörn, tycker du man ska springa några maror på träning?
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 12:09Johan Lundin tycker ju cykling > 4h och löning > 2h är overkill. http://bloggen.lundintriathlon.com/#post130
Det betyder ju i princip 12mil resp 25km. En bra bit från 18-milare och maror.
I en optimal värld skulle man såklart göra även dessa extrema lån
Johan Lundin tycker ju cykling > 4h och löning > 2h är overkill. http://bloggen.lundintriathlon.com/#post130
Det betyder ju i princip 12mil resp 25km. En bra bit från 18-milare och maror.
I en optimal värld skulle man såklart göra även dessa extrema lån
Quote from Håkan Öhling on 11 December 2009, 16:24Jag vet att Lundin tycker det är overkill. Men han springer antagligen en mara på ca 2.45 och hela Kalmar på 8.40 (varav maran på ca 3h). Om man är nybörjare så springer man kanske 4h efter det att Johan gått i mål. Och då är man tröttare, tröttare, trött
Jag vet att Lundin tycker det är overkill. Men han springer antagligen en mara på ca 2.45 och hela Kalmar på 8.40 (varav maran på ca 3h). Om man är nybörjare så springer man kanske 4h efter det att Johan gått i mål. Och då är man tröttare, tröttare, trött
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 16:35Tips = I min bok ser din veckobelastning ser i princip likadan ut hela schemat igenom. Jag skulle utmanat mig själv mer i dem längre veckorna och lägga på mer timmar distans i dem och sen komplettera med viloveckor på ungefär 50-60 % av volymen av distans
Tips = I min bok ser din veckobelastning ser i princip likadan ut hela schemat igenom. Jag skulle utmanat mig själv mer i dem längre veckorna och lägga på mer timmar distans i dem och sen komplettera med viloveckor på ungefär 50-60 % av volymen av distans
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 16:56Jag bör nog också säga att det är väldigt viktigt att trappa upp träningen försiktigt också. Så ge dig inte på 18 mil direkt utan ta det i etapper, starta tex med 2-2,5 h pass på cykeln och lägg på 30 min vartannat långpass du planerat !... då lär du få g
Jag bör nog också säga att det är väldigt viktigt att trappa upp träningen försiktigt också. Så ge dig inte på 18 mil direkt utan ta det i etapper, starta tex med 2-2,5 h pass på cykeln och lägg på 30 min vartannat långpass du planerat !... då lär du få g
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 17:05Stefan & Torbjörn: Tack, det är nog bra synpunkter.
I alla andra kompromisser man gör i detta projekt så är ju detta nyckeln: Hur ska man komma upp i rätt distans på passen, och samtidigt inte öka för snabbt (och dessutom inte tok-krascha på kuppen).Jag
Stefan & Torbjörn: Tack, det är nog bra synpunkter.
I alla andra kompromisser man gör i detta projekt så är ju detta nyckeln: Hur ska man komma upp i rätt distans på passen, och samtidigt inte öka för snabbt (och dessutom inte tok-krascha på kuppen).
Jag
Quote from Funbeat user on 15 December 2009, 23:52min input är också att löpning mer än 30 km bryter bara ned. Dock är det bra att mentalt ha med en marathon i bagaget. även om det inte är samma känsla när man värmt upp med två andra grenar innan.
jag springer aldrig på tid så tillvida att jag springer
min input är också att löpning mer än 30 km bryter bara ned. Dock är det bra att mentalt ha med en marathon i bagaget. även om det inte är samma känsla när man värmt upp med två andra grenar innan.
jag springer aldrig på tid så tillvida att jag springer