Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har du provat att byta språk nere i hörnet i den lilla scrollern?

*asg* nu känner jag mig rätt dum.

1. där var det man kunde ändra språket, inte i inställningarna
2. det funkade
3. jag skyller på högre makter men har väl lyckats ändra där nere av misstag när jag har burit runt på datorn eller så.

Problem solved. Konst

Eftersom man i det här fallet verkar sätta språk efter domän kan jag tänka mig att man väljer att göra en omdirigering tillbaka till den språkversion man har valt för att "laga" länkar, t.ex sådana som folk klistrar in i forumen själva som inte blir relat

Hmm, varför skulle man behöva köra Chrome som admin för att den ska få rensa sin egen cache?

Nej, inte Chrome enbart - men program på Windows 7, även Vista. På grund av nya säkerhetsanpassningar i senare versioner av windows får program inte radera/ändra filer utan att ha administratörsrättigheter, vilket oftast kräver att man högerklickar och vä

FYI så klagade inte chrome när jag raderade cachen utan att starta som admin. Den raderade ett bra tag första gången och någon sekund andra gången, så det ser ju ut som den raderar cachen även när man inte öppnar som admin.

Ja, det är inte alltid som problemen med admin uppstår och jag kan mycket väl tänka mig att browsers är några av de mer sällan utsatta problemområdena på en dator 😉

Hmm, borde ju fortfarande få ändra/radera filer som programmet själv skapat. Ändra/radera andra filer bör programmet förstås inte få hursomhelst.

Programmet behöver inte utökad behörighet för att ta bort filer som det skapat utan utökad behörighet, som t.ex cachen.

Chrome verkar vara ett bra program.