Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag kör Chrome framgångsrikt på både Mac, Windows och Linux. Den är snäppet lättviktigare än Firefox som är det enda egentliga alternativ som finns på alla de tre. En av poängerna är iofs att köra en annan webbläsare än de andra i utvecklingsteamet, även

För att förtydliga, Chrome har aldrig begärt utökade rättigheter, eller behövt det, annat än vid själva installationen. Pratet om det är nog ett rent missförstånd.

Jag bytte till Chrome när det upptäcktes att jag installerat Firefox på jobbet (vilket tydligen inte var tillåtet). Det är ju så klart inte Chrome heller, men det har de inte sagt något om...än 🙂

De största argumenten för Chrome:
-Snabbhet
-Maximal sur

Chrome är en mycket bra browser, jag använder den själv som min standard nu för tiden. Problemet handlade inte om Chrome.

Och den som påstår att program inte behöver utökade rättigheter för att radera/ändra filer som inte blivit skapade under utökade rät

För att slippa mycket av det där så kör jag som administratör hela tiden och har även jag stängt av UAC (User Account Control).

Inte att rekommendera, men när de (Microsoft) byggt en fruktansvärt irriterande säkerhetssystem som bara är i vägen så kommer

Tro mig, jag har ganska mycket erfarenhet av datasystem av olika sorter.

> Och den som påstår att program inte behöver utökade rättigheter för att
> radera/ändra filer som inte blivit skapade under utökade rättigheter...

Det påstår jag inte. Det som jag påstår är att programmen inte ska behöva de utökade rättigheterna. Men d

"Det påstår jag inte. Det som jag påstår är att programmen inte ska behöva de utökade rättigheterna. Men dessa spel osv verkar ju inte vara skrivna så, och då är det ju klart det blir problem."

Det handlar inte om hur spelen är skrivna, utan om hur UAC o

Förvisso, men webbläsarens cache och kakor bor i en area som den bevisligen får skriva till utan att windows lägger sig i. Jag har extremt svårt att tro att windows plötsligt lägger sig i när det datat tas bort, dessutom på ett sådant sätt att det skulle

Som sagt, problemet har uppstått i IE och blivit avhjälpt genom att helt enkelt köras genom admin. Självklart, jag kan inte bevisa att det var just det eller om det var en kombination av andra saker - poängen var dock att det är värt ett försök, speciellt