Quote from Guest on 17 February 2013, 12:53Jag har hela tiden upplevt att tempopositionen på cykeln är toppen, men när jag ska sitta upprätt och styra, svänga, bromsa etc så känns det som att hela styret med bromsar och allt sitter låååååååångt bort från mig. Jag kan inte styra! Att svänga är jätt
Jag har hela tiden upplevt att tempopositionen på cykeln är toppen, men när jag ska sitta upprätt och styra, svänga, bromsa etc så känns det som att hela styret med bromsar och allt sitter låååååååångt bort från mig. Jag kan inte styra! Att svänga är jätt
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 13:03Varför ändra på tempoställningen om du sitter toppen?
Öva på att svänga med cykeln tills det känns bekvämt istället. Svänger med en cykel gör du genom att styra till vänster med styret om du skall svänga höger. Vad som händer är att cykeln då "faller" åt
Varför ändra på tempoställningen om du sitter toppen?
Öva på att svänga med cykeln tills det känns bekvämt istället. Svänger med en cykel gör du genom att styra till vänster med styret om du skall svänga höger. Vad som händer är att cykeln då "faller" åt
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 13:58Jag har inte sagt att jag ska ändra tempopositionen, jag menar att själva styret (du vet det som man styr med, inte tempopinnarna) är väldigt långt bort. Jag måste sträcka mig för att nå det. Tänkte att någon cykelnörd kanske hade något bra tips på hur de
Jag har inte sagt att jag ska ändra tempopositionen, jag menar att själva styret (du vet det som man styr med, inte tempopinnarna) är väldigt långt bort. Jag måste sträcka mig för att nå det. Tänkte att någon cykelnörd kanske hade något bra tips på hur de
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 14:00Det är ju en herrtempo jag har, kanske är styret lite annorlunda på dammodellerna? Det lär ju vara smalare har jag hört. Fast bredden är inget problem utan istället är det längden på "kohornen" som känns för lång.
Det är ju en herrtempo jag har, kanske är styret lite annorlunda på dammodellerna? Det lär ju vara smalare har jag hört. Fast bredden är inget problem utan istället är det längden på "kohornen" som känns för lång.
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 14:32Köp kortare styrstam.
Köp kortare styrstam.
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 14:47Japp, men då kommer armbågarna slå i knäna i tempopositionen... I tempoposition är det kanon med den styrstam och de pinnar jag har!
Japp, men då kommer armbågarna slå i knäna i tempopositionen... I tempoposition är det kanon med den styrstam och de pinnar jag har!
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 15:22När jag gjorde en bike-fit på min racer så den var justerat som en tempo förlängde vi styrstam från 90-130, sänkte styret men 2cm, höjda sadeln med 17-18cm och flyttade fram sadeln med en fast forward sadel stolpe samt sadeln är nästan så långt fram det s
När jag gjorde en bike-fit på min racer så den var justerat som en tempo förlängde vi styrstam från 90-130, sänkte styret men 2cm, höjda sadeln med 17-18cm och flyttade fram sadeln med en fast forward sadel stolpe samt sadeln är nästan så långt fram det s
Quote from Funbeat user on 17 February 2013, 15:27Mm, du har nog rätt Ryan! Vet inte om jag vill ta den kostnaden i år bara.
Mm, du har nog rätt Ryan! Vet inte om jag vill ta den kostnaden i år bara.
Quote from Elias Engqvist on 17 February 2013, 23:03Är det en tempocykel eller en moddad racer?
Är det en tempocykel eller en moddad racer?
Quote from Funbeat user on 18 February 2013, 07:41En tempo.
En tempo.