Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningJag vill lära mig crawl...
You need to log in to create posts and topics.

Jag har upptäckt att det är svårt att lära sig simma frisim, crawl eller vad det nu kallas under sommaren. Jag har nämligen inte hittat några kurser alls i Gävle med omnejd, utan det är först till hösten kurserna dyker upp. Men jag har ju tid nu, och jag

Jag är min egen simtränare. Dvs. jag är självlärd.

Som grund har jag använt den här DVD:en: http://www.totalimmersion.net/store/home-page/easy-freestyle-21st-century-techniques-for-beginners-to-advanced-swimmers.html

För något år sedan kunde jag inte al

Kolla med triathlonklubben i Gävle. http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=148261

Har samma tankar som dig Helene nu i sommar. Skulle vilja lära mig grunderna.

Ni som har koll på det här med crawl.......vad är det tre viktigaste sakerna att tänka på när man ska lära sig crawl?

Anders

Andningsteknik: På rätt sätt, så att man blir av med förbrukad luft och får in frisk luft. Ska kunna göras med bibehållen balans. Dvs. utan att behöva lyfta på huvudet. Endast vrida.

Balans: för att minska vattenmotståndet och för att kunna simma avslapp

Min ambition var inte att lära mig simning på ett internetforum. Snarare som lite tips för att sätta igång tankebanor. Tack för ditt svar! 🙂

Haha idag släppde det ta mig sjutton! Kändes som att jag kunde simma hur långt som helst utan andnöd! 🙂 Mycket tack vare TI-filmen och tipsen på din sida, Markku, tack!
Ett stort genombrott blev när jag insåg det blir så sjukt mycket lättare om man låt

En sak som hjälpte mig var att skaffa en "tränare", dammsug kompiskretsen efter nån gammal simmare och föreslå att ni ska gå och simma. Är det en riktig gammal simmare kan personen inte säga nej utan får nått vått i blicken vid blotta tanken på oändligt a

Just benspark tror jag många motionärer är MYCKET dåliga på. Men när det plaskar riktigt mycket tror dom också att den är effektiv 🙂

Som Richard sade ovan, kan det t.o.m. löna sig att inte sparka alls eller mycket lite. En dålig ineffektiv benspark ta

Vi sunkiga motionärer kan lära en del av att titta på Grant Hacketts benspark. Han vevar/vevade inte på i onödan men när han gjorde det så gick det undan...