Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

... men jag vet faktiskt inte om jag är redo än. Det vore så himla kul att försöka, men jag har bara sprungit sedan i november förra året så jag är väl egentligen "för grön" för så långa distanser? Hur snabbt vänjer sig kroppen vid löpning egentligen? Jag

Om du bara fortsätter som du gör och tänkt ser jag inget hinder till att springa en mara i höst. Det kommer säkert gå utmärkt!
Lycka till!

Jag ser heller inga problem. Ta gärna med sportdryck och något att äta på de längre passen, så att kroppen vänjer sig vid näringsintag under löpning.

ja, jag har faktiskt funderat på det där. Jag har ett vätskebälte med fem små flaskor från perfekta, men i lördags gick det faktiskt åt i värmen och ska distansen öka behöver jag mer vatten med mig på något sätt... Det blir ju förhoppningsvis fler varma d

Köp extra flaskor och trä på bältet?

planera långpasset så det passerar vattenpåfyllningsställen på strategiska avstånd...

Ta med en peng och planera in ett depåstopp i t ex Pressbyrån eller 7Eleven för dryckinköp med socker 🙂

Jag tror du kommer att klara maran med glans!!! (t+)

det var två bra förslag faktiskt! Här hemma har jag bara långrundor på landet, och att ringa på i något hus gör jag nog helst bara i nödfall, men hos min särbo kan jag springa långpass i skogen nära både sjukhus och sporthall...

pengar kan också vara en bra sak att ha med sig ja! Om man blir tvungen att ta taxi hem om inte annat 😉

Det kommer gå galant! Fortsätt träna på som du gör och öka gradvis långpassen. Då kommer du toppa upp emot 50-60k några veckor och det kommer fungera bra.

Lycka till!

12