Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Jag har sprungit aktivt sedan februari varannan dag. Långsamt tränat upp mig till att kunna jogga 5 km. 5 km klarade jag i slutet av juli. Det var mitt mål. Fortsatte att springa 5 km ett tag och tanken var att öka sträckan för att bli bättre. Helt p

Tror tyvärr inte det finns någon löparmässig förklaring till detta. När tog du blodtryck senast?

Det var ett år sedan tror jag.

Fel på pumpen eller vad? 🙁

Gör en hälsoundersökning och det är inget att stressa upp sig för.

Nej jag stressar inte upp mig.;) Kanske det finns någon som är läkare här i forumet som kan ta sig an denna frågeställning och reda ut detta?

Gå i väg och träffa en läkare personligen! Det finns så mycket som kan vara förklaringen till dina problem!

Kan även hjälpa att ett tag träna nån alternativ träning och/eller träna intervaller istället för att springa i ett sträck.

Hade du gjort några l

Gör en hälsoundersökning för säkerhets skull. Hur mår du i övrigt?

Alla som tränar regelbundet under lång tid får svackor ibland, man kan inte alltid ha formtoppar utan måste genomlida dalarna också. Hade själv en formdipp i september -oktober men upplev

Nej jag har inte ändrat något. Beror heller inte på stress då jag lever ett lugnt och skönt liv (låter som en utopi men sant). Jag får nog konsultera en läkare. 🙂

Jag tog mig friheten att titta lite i din träningsdagbok, för att se om det var någon tydlig trend. Visst, ett litet tapp senaste tiden kanske, men knappt märkbart om man ser till din sträcka och tempo. Ibland är det så att kroppens ork går upp och ner i