Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelJobb 8-17 + mat + träning - hur g …
You need to log in to create posts and topics.

Lite jobbig fråga att sätta rubrik på, men jag försökte i alla fall. 🙂

Jag har ett litet "problem" när jag tränar, och det är att jag blir tom på energi för snabbt. Det är inte bara dålig kondis, för jag blir helt stum.

Det jag upplever som problem ä

För mig funkar det bra (även om Fredrik Granlund och Fp David kommer säga att jag inte orkar tävla) att hålla nere kolhydraterna under dagen, så vänjer man kroppen vid att gå lite tommare och jag slipper bonka. Till frukost och kvällsmat äter jag fortfara

Låter väldigt underligt, men vem vet, det kanske funkar för vissa. 🙂
Kanske värt att testa det.

Det kan man tycka, men det är helt klart värt att testa.
Mtp. hur mkt mat du redan äter så lär det knappast hjälpa att stoppa i dig mer kolhydrater, rimligen är du så laddad på det du kan bli. Alternativet är då att tvinga kroppen starta på "bonk" och jo

kolla på Gel alternativ.. jag har alltid nga High 5 Energigel tuber på ryggen.. mina pass ligger för d mesta på 80-90 min.. och behöver sällan använda d..

Jag käkar oftast lite All Bran, med Crunchy musli, russin med mjölk till ca 30 min innan jag sticke

Dina mattider ser väl OK ut, men du säger inte hur mycket energi du får i dig under träningen?

Du skriver att du tar lite Dextrosol. Äter du verkligen inget annat eller dricker sportdryck, när du tränar?

Om du gör det, men det ändå känns som att du får

Haha, på er låter det som om jag skyfflar i mig kolisar hela dagen.
Men det är som det står, frukost lunch och middag + mellanmål som består av 1 banan eller 1 äpple.

Men jag ska nog testa att göra som du säger Sture och lugna mig lite när jag kommer he

Dricker bara vatten under träningspassen och som sagt petar i mig 2 - 3 dextrosol vid behov. Men det är som sagt mer snabbverkande och effekten av dem avtar snabbt känner jag, i alla fall för mig. Samt att jag mår illa av dem.

Ska som sagt försöka få i

Prova 20-30 dextrosol istället ska du se att det händer nåt. Alldeles för lite socker i en tablett för att de ska göra nytta. Köp Dextropur istället och blanda i vattnet.
För att inte tala om vad dyrt det blir i tablettform.
50 - 75 gram druvsocker i en v

Jag brukar ta några skvutar citronsaft för att bryta av det söta.