Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJogga/springa på vintern
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag bor i småland och har börjat jogga lite smått ute...Har flera lager och tagit till mig av tips jag fått om funktionskläder(ej bomull) närmast kroppen och inte för mkt kläder , gärna värma upp lite inne innan man ger sig iväg och så ....

Finns en del

Tänk på löpstilen (är nämnd mer i detalj i linan om maraton) som ska vara god oavsett årstid.

Fästet kan vara knepigt ibland. Antingen köper du vinterskor med dobbar (de är lite mjukare också eftersom de dämpande materialen i skorna blir lite hårdare på

Jag har ett par Icebug-skor (svenskt märke) som har inbyggda dubbar. Vad det gäller fäste så är skorna helt grymma, jag har sprungit på glansis i nerförsbacke med dom utan större problem (tog det lite lugnare bara). Däremot så är dom kännbart tyngre än et

Aj aj Olle. Inte mer än 100 mil per par skor.

Hehe, jag vet jag vet.... Jag har varit utomordentligt slarvig med dubbdojorna, särskilt som jag inte har en aning om hur långt brorsan hade sprungit med dom innan jag fick dom av honom...

Jag har inte råd att lägga pengar på vinterlöpskor med dubb. Har heller inte råd att just nu införskaffa ngt annat. Så då får jag nog låta bli och vänta på att det töar helt enkelt och fortsätta cykla på tärningscykeln. Tack för era tips!

Jag springer utan dubb men det blir lite jobbigare (bättre träning). Å andra sidan kostar dubb 150 kronor. Inte så dyrt. Vinterträning är kanon för vårformen.

Om du springer på cykelbanor eller trottoarer så är det inte speciellt halt. Där sandar/grusar dom ju.
Jag har vanliga joggingskor och har inte känt mig det minsta osäker när jag varit ute.

Det går alltid att låta dubba ett par vanliga löparskor. Det är många orienterare som låtit göra det genom åren...

Jag använder "broddar" från löplabbet, såna man trär på skorna. Kostar typ 100-150 kronor... Funkar kanon så länge man inte springer på asfalt!

12