Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

En del bra saker säger han ju, men också:
"Efter en mara dominerar de tunna kenyanerna, men sedan faller de bort, för de har inget fett att förbränna."

Jag skulle snarare säga att kenyanerna inte springer ultra eftersom det inte finns några pengar i det,

Det ör kanske också så att ha nhar en stor talang, och med de genetiska förutsättningarna blir han bra utan att träna särskilt målmedvetet.

" Och annars? Tänker du mycket på vad du äter?
- Nej, jag äter vad jag vill. När jag läser tidningars tips till motionärer och så där tänker jag alltid att många är på väg ner i fördärvet. "

Klart han kan äta vad han vill som har så långa träningspass..

Jag gillade formuleringen om honom:
"Svenska rekord: Äger svenska rekordet för löpning 100 km, sextimmarslöpning, tjugofyratimmarslöpning samt 100 miles."

Han ÄGER rekordet. Nån får komma och ta det ifrån honom (H)

Pontus Ö: Jag tror man ska vara försiktig med sådana generaliseringar. Varför skulle kenyaner vara bättre på 100 km om de bara ides ställa upp? De är ju uppenbarligen inte det på 100 m, om man får för sig att extrapolera neråt istället.

Man kan kolla en

"Det är bara en massa snack om kost och intervallträning. Man glömmer bort kraften och lugnet i själva löpningen" (Buud, 21 augusti 2011).

Härligt! Jag blir så glad, och framför allt gillar jag det här (såklart, eftersom jag själv gillar skogen:-));

"Det är mycket bättre att lära sig uppskatta naturen när man springer. Av den får jag kraft."

Pontus Ö: Det finns stora prispengar i vissa ultralopp, t.ex loppen i Sydafrika inkl Comrades. Kenyanerna är inte framgångsrika där.

Håller med Janne. I Sydafrika finns det anständiga prispengar för ultralöpare. Two Oceans och Comrades ger mellan en halv och en miljon kr till segraren i prispengar och sponsorbonusar. Trots det har inga etiopier och ytterst få kenyaner ställt upp.

För

12