Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 15:31Säg mig David, ska du slänga tabletterna på mottrafikanterna 😉
Säg mig David, ska du slänga tabletterna på mottrafikanterna 😉
Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 16:11Det finns väl ingen absolut sanning för alla cyklister/pendlare/finåkare/etc vare sig det gäller belysning eller annat. Jag tänker så här:
"Ljusets hastighet" för mig är den hastighet ljusstrålen framför ekipaget möjliggör. 🙂
Jag hade tidigare en såda
Det finns väl ingen absolut sanning för alla cyklister/pendlare/finåkare/etc vare sig det gäller belysning eller annat. Jag tänker så här:
"Ljusets hastighet" för mig är den hastighet ljusstrålen framför ekipaget möjliggör. 🙂
Jag hade tidigare en såda
Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 18:16Bra sammanfattning Daniel, praktiskt användande av lampan som snabbfästen,
driftstid (med övervakning), laddningstid, möjlighet till byte av batteripack är viktiga
om man skall använda lampan till vardags.
Bra sammanfattning Daniel, praktiskt användande av lampan som snabbfästen,
driftstid (med övervakning), laddningstid, möjlighet till byte av batteripack är viktiga
om man skall använda lampan till vardags.
Quote from Funbeat user on 24 February 2012, 18:30Helljus behövs nog inte om du håller cykelhastighet med bilen.
Helljus behövs nog inte om du håller cykelhastighet med bilen.
Quote from Berit Bengtson on 25 February 2012, 16:33Instämmer också i det mesta Daniel skriver ovan.
Några kommentarer bara:
> Jag hade tidigare en sådan 1200 lumen "superlampa"
MJ-808-lampan brukade säljas på eBay som "1200 lumen".
LEDen som sitter i den kan inte lämna så stor ljusmängd, mätningar vis
Instämmer också i det mesta Daniel skriver ovan.
Några kommentarer bara:
> Jag hade tidigare en sådan 1200 lumen "superlampa"
MJ-808-lampan brukade säljas på eBay som "1200 lumen".
LEDen som sitter i den kan inte lämna så stor ljusmängd, mätningar vis
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 16:53Visste inte om det där med Li-ION batterier. Tack för det!
Jag som har låtit lampan stå på i garaget tills den tog slut. Det ska jag sluta med.
Visste inte om det där med Li-ION batterier. Tack för det!
Jag som har låtit lampan stå på i garaget tills den tog slut. Det ska jag sluta med.
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 17:02Enkelt förklarat, har du använt 33% av Li-Jo batteriet och laddar upp det fullt.
Samma procedur 3ggr motsvarar det en laddningscykle.
På Mi-Mh batterier är varje fjuttladdning en laddningscykle.Batteriers livslängd består av ett antal laddningscykler.
V
Enkelt förklarat, har du använt 33% av Li-Jo batteriet och laddar upp det fullt.
Samma procedur 3ggr motsvarar det en laddningscykle.
På Mi-Mh batterier är varje fjuttladdning en laddningscykle.
Batteriers livslängd består av ett antal laddningscykler.
V
Quote from Berit Bengtson on 25 February 2012, 17:15Man kan lära sig mycket om batterier hos:
http://www.batteryuniversity.comPatric:
Du bör också läsa vad som står i http://www.batteryuniversity.com
Det du skriver stämmer inte med vad de, eller batteritillverkarna själva, skriver för vare sig Li-ION el
Man kan lära sig mycket om batterier hos:
http://www.batteryuniversity.com
Patric:
Du bör också läsa vad som står i http://www.batteryuniversity.com
Det du skriver stämmer inte med vad de, eller batteritillverkarna själva, skriver för vare sig Li-ION el
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 17:27Sorry, stort H ska det ju så klart vara, sträck i mellan varierar ju.
Förkortningen för Lithiumjon orka jag inte riktikt engagera mig i, tror alla förstår.Ungefär lika ointressant som om man cyklar på en Kolfiberracer eller Carbonracer.
Edit: okej det
Sorry, stort H ska det ju så klart vara, sträck i mellan varierar ju.
Förkortningen för Lithiumjon orka jag inte riktikt engagera mig i, tror alla förstår.
Ungefär lika ointressant som om man cyklar på en Kolfiberracer eller Carbonracer.
Edit: okej det
Quote from Funbeat user on 25 February 2012, 17:36Utan orka läsa allt för mycket så är 300 laddningar för Mi-MH en bättre sanning!?
Det betyder att jag får fel uppgifter på mina produktblad och det som står på förpackningarna är lögn!
Har aldrig sett att en Mi-MH batteri skulle klara mindre än 500 laddni
Utan orka läsa allt för mycket så är 300 laddningar för Mi-MH en bättre sanning!?
Det betyder att jag får fel uppgifter på mina produktblad och det som står på förpackningarna är lögn!
Har aldrig sett att en Mi-MH batteri skulle klara mindre än 500 laddni