Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa cykel - USA eller Sverige?
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Ja gick precis med i cykelgruppen, trodde jag var med här redan, förvirrad man kan vara 🙂

Jag behöver iaf hjälp! Eller tips kanske man ska säga. Det är så att jag är nybörjare på triathlon, tränat sen i höstas med det och kört några race nu på vår

Du sparar rätt mycket pengar - säkert minst 30-40% - på att köpa en cykel i USA så det är egentligen inte så mycket att fundera över.

Ok, ja e de så mkt så e de nog värt det! Får lägga till sen köp av bikebox (några 100 dollar) och skicka hem paketet...några hundra dollar?

Och sen en dum fråga ja vet, men måste fråga. Alla dessa komponenter o grejer man kommer få byta ut på cykeln fram

Jag har ingen erfarenhet av kostnader för att skicka cyklar från USA men jag vet att när ett par vänner kom över från USA för att hälsa på hade de med sig cyklarna på flyget. Kan vara värt att kolla upp vad sånt kostar också. //mikael

De flesta flygbolag tar med cykeln som en del av bagaget, så det är det enklaste sättet att få med den. Sen är det olika vad de kräver i form av hur inpackad den skall vara - jag har flugit med en "naken" cykel ett par gånger utan problem. Kolla dock med

Köp cykel i USA och en cykelväska: det är som sagt mycket billigare än här. Cykelväskan kommer du säkerligen att få användning av senare också. Du får ha med ganska mycket vikt på atlantflyget så förmodligen åker du inte på någon extraavgift alls för cyke

Köp en "värstingcykel"! Trek, litespeed, Merlin med Campagnolo Record/ Chorus, SRAM Force eller ev Shimano Dura-Ace.

Zipp eller Bontrager carbonhjul. Speedplay pedaler!

Polar Pulsur på E-Bay.

Du kan alltid sälja utan förlust när du kommer hit.

Kör li

Tack för alla tips! Jo de kanske är lättaste o ta med sig hela cykelboxen på flyget, jag har redan 2 väskor, men får kolla med flygbolaget vad en extra"väska" kostar. (ja får ta med 2 väskor a 23 kg var)

Polarklocka har ja redan inskaffat, en 725x kommer

Cannondale six 13 med den grupp du har råd med! alternativt Specilized? "Tjejcykel".

Pearl Izumi kläder bör finnas till bra priser likaså Specilized? BG sadel, Skor och dylikt.

Lycka till med köpen!

Hörrö du Karin!?! *tänker* man skulle ju kunna ta upp beställningar från Staterna genom dig..... 🙂