Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 13:33Du kan köpa en TREK i USA o sedan göra en reklammation i Sverige, även om Björne på Duells inte gillar det.
Du kan köpa en TREK i USA o sedan göra en reklammation i Sverige, även om Björne på Duells inte gillar det.
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 13:51Hade inga problem att reklamera ett handtag från din favorit Shimano. Som sagt, hade nog i dagsläget köpt en TREK eller Gary Fischer eftersom min lokala handlare har dem och då skulle få ta snacket med Duells.
Hade inga problem att reklamera ett handtag från din favorit Shimano. Som sagt, hade nog i dagsläget köpt en TREK eller Gary Fischer eftersom min lokala handlare har dem och då skulle få ta snacket med Duells.
Quote from Funbeat user on 15 January 2010, 11:28Tomas
Min cykel skulle kostat ca 12000 i Sverige och betalade 8000 för den i USA. (TREK)
Sen vet jag inte hur det är med frakt o tull o moms o sånt....Lycka till
Tomas
Min cykel skulle kostat ca 12000 i Sverige och betalade 8000 för den i USA. (TREK)
Sen vet jag inte hur det är med frakt o tull o moms o sånt....
Lycka till
Quote from Funbeat user on 15 January 2010, 11:42Behöver du bara betala om du går mot rött.. Jag glömde det
Behöver du bara betala om du går mot rött.. Jag glömde det
Quote from Funbeat user on 15 January 2010, 13:35Om cykeln är använd är det bättre. Skulle inte tro att man behöver betala moms i så fall. En ouppackad, inplastad cykel kan man nog inte hävda att man använt innan hemresan.
Om cykeln är använd är det bättre. Skulle inte tro att man behöver betala moms i så fall. En ouppackad, inplastad cykel kan man nog inte hävda att man använt innan hemresan.
Quote from Funbeat user on 15 January 2010, 13:51Var ute flera kilometer på min innan jag åkte hem, sedan var min monterad och klar, jag fick montera bort hjul o sadel för att få ner den i väskan..
Var ute flera kilometer på min innan jag åkte hem, sedan var min monterad och klar, jag fick montera bort hjul o sadel för att få ner den i väskan..