Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa första racern
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror att handlaren tar betalt enligt prislistan om cykeln kommer från en annan leverantör.

Tycker att du skall leta upp en bra lokal cykelhandlare av flera orsaker

1) han/hon kan hjälpa dig att välja en cykel som passar din kropp
1½) han/hon kan hjälpa dig att välja en cykel i rätt prisklass och ge bra tips på turer i när området
2) han/hon

Jag håller med Oskar:s förra inlägg.

Han räknar upp precis alla de fördelar en NYBÖRJARE får då man köper en cykel hos en KUNNIG cykelhandlare.

Ett cykelköp på nätet av en nybörjare är en högoddsare.

När man själv har hållit på med cyklar en längre tid

Rätt bra komponenter 105 / Ultegra. Men vad är Radon för cykel.

Viktigt är :
Ramgeometri
Hjul
Komponenter

För samma pengar får du dessa Wiliercyklar som har bra geometri.

http://www.bikebuster.se/detaljer/120555.html

http://www.bikebuster.se/detaljer/

Per; vad är "bra geometri"? En cykel som passar dig som handen i handsken behöver ju inte passa någon annan speciellt bra, vi vet ju inget om Simons mått. Och hur vet du att Radon-cyklarnas geometrier är "sämre"?

Jag håller visserligen med om att man bör

Bra märken (Trek, Cervelo, Wilier etc)har bättre geometri jämfört med det som säljs på Biltema. Ett i Sverige okänt märke-Radon, vad vet vi om dess geometri?

På en bra cykelaffär i Sverige Cykelmagnaten eller Cykelcity (de är de bästa) där mäter kunnig p

?.

Det verkar inte lätt det här med att köpa sin första cykel :P. Väldigt tacksam för alla svar. Jag undrar varför är det sämre geometri på billiga cyklar? jag menar det kostar väl lika mycket att bygga en cykel med bra eller dålig geometri eller?. Jag har

Per skrev: Bra märken (Trek, Cervelo, Wilier etc)har bättre geometri jämfört med det som säljs på Biltema. Ett i Sverige okänt märke-Radon, vad vet vi om dess geometri?
----

Radons geometrier finns längst ner på Bike-discounts sidor och på Radons hemsida

Radon är väl inte alls ett okänt märke? De är rätt vanliga i Tyskland och bland oss som gillar att surfa tyska webshopar så har Radon gång på gång visat sig vara ett märke som ger bra bang for the buck. Däremot sponsrar de inget Pro-Tourlag och har inte s