Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 20:37Okej då vet jag verkar som att radon är en cykel man kan använda. Nu är det mest vilken ramstorlek som är problemet hur vet man vilken längd man ska ha på ramen mm. Sedan vad är det för mer saker man behöver köpa tänker på skor pedaler hjälm kläder mm. Ha
Okej då vet jag verkar som att radon är en cykel man kan använda. Nu är det mest vilken ramstorlek som är problemet hur vet man vilken längd man ska ha på ramen mm. Sedan vad är det för mer saker man behöver köpa tänker på skor pedaler hjälm kläder mm. Ha
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 21:19Bruses sadelskola är bra om man vill veta ramstorlek
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
Bruses sadelskola är bra om man vill veta ramstorlek
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 22:14Simon på ditt inseammått verkar du ha stl 58 på ramen.
Klart man kan köpa ett märke i Sverige som bara säljs i andra länder. När Simon vill köpa upp sig om ett år och sätter in sin Radon på Blocken...Hur många känner då igen Radon Mallorca jämfört med e
Simon på ditt inseammått verkar du ha stl 58 på ramen.
Klart man kan köpa ett märke i Sverige som bara säljs i andra länder. När Simon vill köpa upp sig om ett år och sätter in sin Radon på Blocken...Hur många känner då igen Radon Mallorca jämfört med e
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 23:15Mycket märklig diskussion om "bra geometri".
Mycket märklig diskussion om "bra geometri".
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 02:20"Om det är bra eller dåligt lägger jag ingen värdering i, men om man inte bryr sig om det står Trek, Wilier eller Radon på ramen så kan man gott spara de extra lapparna och köpa en "fultysk", dvs Radon, Poison, Cube eller liknande."
"Fultysk"???
Jag som
"Om det är bra eller dåligt lägger jag ingen värdering i, men om man inte bryr sig om det står Trek, Wilier eller Radon på ramen så kan man gott spara de extra lapparna och köpa en "fultysk", dvs Radon, Poison, Cube eller liknande."
"Fultysk"???
Jag som
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 09:40Jag är 184cm lång med 86cm till grenen (inseam) och har en Wilier i storlek XL med något kortad styrstam (100mm istf 110mm) så jag undrar om inte 58 blir lite för liten för någon som är 190/87cm. Wilier XL motsvarar snarare RPS-9 i strl 60. Radon har ett
Jag är 184cm lång med 86cm till grenen (inseam) och har en Wilier i storlek XL med något kortad styrstam (100mm istf 110mm) så jag undrar om inte 58 blir lite för liten för någon som är 190/87cm. Wilier XL motsvarar snarare RPS-9 i strl 60. Radon har ett
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 09:50Jag köpte också Cube - sjukt snygga och prisvärda.
"Fultysk" syftar inte på att cyklarna är fula, utan för att de är ihopplockade i Tyskland med (postorder)komponenter från Asien. Typ. Inte sällan kommer komponenterna från samma fabriker som mer namnkun
Jag köpte också Cube - sjukt snygga och prisvärda.
"Fultysk" syftar inte på att cyklarna är fula, utan för att de är ihopplockade i Tyskland med (postorder)komponenter från Asien. Typ. Inte sällan kommer komponenterna från samma fabriker som mer namnkun
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 10:04Av ren nyfikenhet... Hur definieras "fultysk"? Om det är cyklar som bara säljs i Sverige som räknas som "riktiga" cyklar så blir det ju lite märkligt... Boardman säljs ju t.ex. bara i UK och de känns inte särskilt fula. Cube nämndes i samband med koncepte
Av ren nyfikenhet... Hur definieras "fultysk"? Om det är cyklar som bara säljs i Sverige som räknas som "riktiga" cyklar så blir det ju lite märkligt... Boardman säljs ju t.ex. bara i UK och de känns inte särskilt fula. Cube nämndes i samband med koncepte
Quote from ellen olsson on 2 August 2010, 10:09Boardman och Planet-X är "fulbritter". 🙂
Boardman och Planet-X är "fulbritter". 🙂
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 10:11Aaaah! Då är jag med på banan igen! :D(t+)
Aaaah! Då är jag med på banan igen! :D(t+)