Quote from Jonathan Lilja Lindström on 17 September 2013, 09:11Jag har kört i 35 km/h på halvIM med en vanlig billig juniorhjälm (väger lite) utan glasögon eller visir. Så man kan klara sig hyfsat utan tempohjälm också, sett damer på Hawaii som kör i proffsklassen utan tempohjälm.
Har tillräckligt svårt att hålla hu
Jag har kört i 35 km/h på halvIM med en vanlig billig juniorhjälm (väger lite) utan glasögon eller visir. Så man kan klara sig hyfsat utan tempohjälm också, sett damer på Hawaii som kör i proffsklassen utan tempohjälm.
Har tillräckligt svårt att hålla hu
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 09:17Ja, är man så snabb som du behöver man ju ingen tempohjälm 😉
Jag får blicka framåt för bättre snittider !
Tror jag beställer snart... (H)
Min vanliga racerhjälm fick sig en smäll förra året då jag cyklade rakt ner i ett dike där jag hittade en trästol
Ja, är man så snabb som du behöver man ju ingen tempohjälm 😉
Jag får blicka framåt för bättre snittider !
Tror jag beställer snart... (H)
Min vanliga racerhjälm fick sig en smäll förra året då jag cyklade rakt ner i ett dike där jag hittade en trästol
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 10:00Håller kvar i min "vanliga" cykelhjälm för att skilja mig från de riktigt duktiga. Om man kommer med diskhjul, svindyr cykel och tempohjälp på det så får man se till att prestera! Har man vanlig hjälm kommer man undan med att köra lite långsammare.
Sen
Håller kvar i min "vanliga" cykelhjälm för att skilja mig från de riktigt duktiga. Om man kommer med diskhjul, svindyr cykel och tempohjälp på det så får man se till att prestera! Har man vanlig hjälm kommer man undan med att köra lite långsammare.
Sen
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 10:23tempo eller vanlig är inte så viktig till mig. inte efter min olycka i Tjörn. visste kan man cykla snabbare med en tempo hjälm, men hur mycket sitter i huvud. Att raka benen göra mycket för huvud, men hur mycket göra det i övrigt.
jag hade en Spjuk tem
tempo eller vanlig är inte så viktig till mig. inte efter min olycka i Tjörn. visste kan man cykla snabbare med en tempo hjälm, men hur mycket sitter i huvud. Att raka benen göra mycket för huvud, men hur mycket göra det i övrigt.
jag hade en Spjuk tem
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 13:55Ett problem för mig med strl 61 är att många tempohjälmar är sjukt obekväma. Tips på modeller för oss med stora huvuden?
Ett problem för mig med strl 61 är att många tempohjälmar är sjukt obekväma. Tips på modeller för oss med stora huvuden?
Quote from Funbeat user on 17 September 2013, 15:11Jag kör med en Air attach shield och jag är väldigt nöjd! Skönt att slippa titta rakt in i bågen på ett par solglasögon varje gång man skall titta framåt.
Jag upplever att den är lite varmare än min Giro MTB hjälm men det är inte farligt på något sätt o
Jag kör med en Air attach shield och jag är väldigt nöjd! Skönt att slippa titta rakt in i bågen på ett par solglasögon varje gång man skall titta framåt.
Jag upplever att den är lite varmare än min Giro MTB hjälm men det är inte farligt på något sätt o
Quote from Funbeat user on 25 September 2013, 15:45Giro Air Attack Shield funkar alldeles utmärkt och är dessutom väldigt snygg!! Perfekt att bara vända glaset när man kör uppför.
Mycket bekvämare än struten och bättre ventilation.
Giro Air Attack Shield funkar alldeles utmärkt och är dessutom väldigt snygg!! Perfekt att bara vända glaset när man kör uppför.
Mycket bekvämare än struten och bättre ventilation.
Quote from Funbeat user on 25 September 2013, 22:41fick hem min Bell Javelin tempostrut, testade en snabb (..långsam .. ) runda på dryga milen: öronen blir lite i kläm trots att jag har "rätt" storlek (58cm, valde M/55-59cm hjälm och får lossa upp så mycket det går. Små storlekar mao.) Gillar visiret, kun
fick hem min Bell Javelin tempostrut, testade en snabb (..långsam .. ) runda på dryga milen: öronen blir lite i kläm trots att jag har "rätt" storlek (58cm, valde M/55-59cm hjälm och får lossa upp så mycket det går. Små storlekar mao.) Gillar visiret, kun
Quote from Funbeat user on 30 September 2013, 19:12Jag märker ännu ingen skillnad i fart med tempostruten mot min vanliga gamla hjälm..snarare tvärtom att det går bättre med de vanliga... har inte gjort bike fit och tillbringar långt ifrån 50% i den bästa positionen, kanske det blir skillnad NÄR och OM ja
Jag märker ännu ingen skillnad i fart med tempostruten mot min vanliga gamla hjälm..snarare tvärtom att det går bättre med de vanliga... har inte gjort bike fit och tillbringar långt ifrån 50% i den bästa positionen, kanske det blir skillnad NÄR och OM ja
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 08:55Hur mäter du skillnaden?
Inte lätt att uppskatta om du inte har wattmätare och kör samma bana i exakt samma förutsättningar varje gång...
Hur mäter du skillnaden?
Inte lätt att uppskatta om du inte har wattmätare och kör samma bana i exakt samma förutsättningar varje gång...