Quote from Guest on 16 January 2009, 09:16Hej, jag är nybörjare på cykelområdet men har kommit fram till att en hybridcykel nog skulle göra min vardag lättare. Jag har en mtb för tillfället.
Jag ska använda cykeln till pendla, ingen stor sträcka, ca 2,5 mil/dag-asfalt och lite grusväg.
Jag vill
Hej, jag är nybörjare på cykelområdet men har kommit fram till att en hybridcykel nog skulle göra min vardag lättare. Jag har en mtb för tillfället.
Jag ska använda cykeln till pendla, ingen stor sträcka, ca 2,5 mil/dag-asfalt och lite grusväg.
Jag vill
Quote from Rasmus Olsson on 16 January 2009, 09:26Tyvärr är en hybridcykel som en bäddsoffa, varken skön att sitta i eller sova i. Bara en dålig kompromiss. Den är inte bra på nåt, men inte heller dålig på nåt.
Att ha en cykel för pendlig, vätternrundan, skohgsturer, cykelkorgsturer, är som att försöka
Tyvärr är en hybridcykel som en bäddsoffa, varken skön att sitta i eller sova i. Bara en dålig kompromiss. Den är inte bra på nåt, men inte heller dålig på nåt.
Att ha en cykel för pendlig, vätternrundan, skohgsturer, cykelkorgsturer, är som att försöka
Quote from Funbeat user on 16 January 2009, 09:27Det är klart att du ska ha en Cyclocross istället, passar dina användningsområden perfekt.
Edit: Det var ju lite roligt, jag skrev mitt inlägg samtidigt som Bruse 😉
Det är klart att du ska ha en Cyclocross istället, passar dina användningsområden perfekt.
Edit: Det var ju lite roligt, jag skrev mitt inlägg samtidigt som Bruse 😉
Quote from Rasmus Olsson on 16 January 2009, 09:28Sedär, en minut tog det 😀
Sedär, en minut tog det 😀
Quote from Funbeat user on 16 January 2009, 09:29Köp en cross istället och glöm inte att ha ett bra ställe att låsa in/fast den.
Köp en cross istället och glöm inte att ha ett bra ställe att låsa in/fast den.
Quote from Funbeat user on 16 January 2009, 10:34Jag har rätt samma behov somm Emmely och hade också tänkt köpa en hybrid till sommaren (kör nu på en ordinär 7-växlad "tantcykel" ;))
Ska jag alltså skippa den idén? Men vad sjuttsingen är cyclocross för något??
Jag har rätt samma behov somm Emmely och hade också tänkt köpa en hybrid till sommaren (kör nu på en ordinär 7-växlad "tantcykel" ;))
Ska jag alltså skippa den idén? Men vad sjuttsingen är cyclocross för något??
Quote from Rasmus Olsson on 16 January 2009, 10:36http://sv.wikipedia.org/wiki/Cykelcross
Ser för ett ovant öga ut som en räcer, med 28" hjul och bockstyre. Men har bredare däck, mer utrymme mellan hjul och ram för lera, snö å hundbajs.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Cykelcross
Ser för ett ovant öga ut som en räcer, med 28" hjul och bockstyre. Men har bredare däck, mer utrymme mellan hjul och ram för lera, snö å hundbajs.
Quote from Funbeat user on 16 January 2009, 10:56Cykelpendlar på en hybrid, o tror att de flesta vanliga cyklister heller har det raka styret än bock. O så är det ju skönt med skärmar när man pendlar (fast "riktiga" cyklister - dvs de som säger cyklocross - kommer säkert att säga att det itne behövs). V
Cykelpendlar på en hybrid, o tror att de flesta vanliga cyklister heller har det raka styret än bock. O så är det ju skönt med skärmar när man pendlar (fast "riktiga" cyklister - dvs de som säger cyklocross - kommer säkert att säga att det itne behövs). V
Quote from Funbeat user on 16 January 2009, 11:01Jag kör med cross som vintercykel med skärmr, reflexer, lampor och bockstyre.
Poängen med bockstyre är att det finns fler möjligheter att ändra grepp och därmed sittställning. Det är guld värt.
Jag kör med cross som vintercykel med skärmr, reflexer, lampor och bockstyre.
Poängen med bockstyre är att det finns fler möjligheter att ändra grepp och därmed sittställning. Det är guld värt.
Quote from Funbeat user on 16 January 2009, 12:44Ok, tack för alla svar och synpunkter.
Bruse, det du säger verkar vettigt och din jämförelse med sportbilar och blabla hade ju sin poäng. I get it. Men som relativt fattig student slutar man aldrig hoppas liksom. Dessutom blir det inga cykelkorgsturer o
Ok, tack för alla svar och synpunkter.
Bruse, det du säger verkar vettigt och din jämförelse med sportbilar och blabla hade ju sin poäng. I get it. Men som relativt fattig student slutar man aldrig hoppas liksom. Dessutom blir det inga cykelkorgsturer o