Quote from Guest on 16 January 2009, 09:16Hej, jag är nybörjare på cykelområdet men har kommit fram till att en hybridcykel nog skulle göra min vardag lättare. Jag har en mtb för tillfället.
Jag ska använda cykeln till pendla, ingen stor sträcka, ca 2,5 mil/dag-asfalt och lite grusväg.
Jag vill
Hej, jag är nybörjare på cykelområdet men har kommit fram till att en hybridcykel nog skulle göra min vardag lättare. Jag har en mtb för tillfället.
Jag ska använda cykeln till pendla, ingen stor sträcka, ca 2,5 mil/dag-asfalt och lite grusväg.
Jag vill
Quote from Rasmus Olsson on 16 January 2009, 09:26Tyvärr är en hybridcykel som en bäddsoffa, varken skön att sitta i eller sova i. Bara en dålig kompromiss. Den är inte bra på nåt, men inte heller dålig på nåt.
Att ha en cykel för pendlig, vätternrundan, skohgsturer, cykelkorgsturer, är som att försöka
Tyvärr är en hybridcykel som en bäddsoffa, varken skön att sitta i eller sova i. Bara en dålig kompromiss. Den är inte bra på nåt, men inte heller dålig på nåt.
Att ha en cykel för pendlig, vätternrundan, skohgsturer, cykelkorgsturer, är som att försöka
Quote from Funbeat user on 16 January 2009, 09:27Det är klart att du ska ha en Cyclocross istället, passar dina användningsområden perfekt.
Edit: Det var ju lite roligt, jag skrev mitt inlägg samtidigt som Bruse 😉
Det är klart att du ska ha en Cyclocross istället, passar dina användningsområden perfekt.
Edit: Det var ju lite roligt, jag skrev mitt inlägg samtidigt som Bruse 😉
Quote from Rasmus Olsson on 16 January 2009, 09:28Sedär, en minut tog det 😀
Sedär, en minut tog det 😀
Quote from Funbeat user on 16 January 2009, 09:29Köp en cross istället och glöm inte att ha ett bra ställe att låsa in/fast den.
Köp en cross istället och glöm inte att ha ett bra ställe att låsa in/fast den.
Quote from Funbeat user on 16 January 2009, 10:34Jag har rätt samma behov somm Emmely och hade också tänkt köpa en hybrid till sommaren (kör nu på en ordinär 7-växlad "tantcykel" ;))