Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 12:17Det där är ingen Cross utan någon form av trekkingcykel.
Det där är ingen Cross utan någon form av trekkingcykel.
Quote from Berit Bengtson on 26 January 2009, 12:55Den här kanske tom David godkänner som CX
BILD:http://tcm.bazment.se/uploads/images/8939.jpg
Men priset skiljer oxå: http://tcm.bazment.se/templates/bike.aspx?page_id=1387
Den här kanske tom David godkänner som CX
BILD:http://tcm.bazment.se/uploads/images/8939.jpg
Men priset skiljer oxå: http://tcm.bazment.se/templates/bike.aspx?page_id=1387
Quote from Anders Wallerstedt on 26 January 2009, 12:59Dvs, man får inte tävla i CX med den, enligt nuvarande reglemente. (Finns tidigare trådar om det, http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=287439)
Den kan nog kallas "Cross" ändå, och är nog ypperlig som pendlarcykel, och vinterhäst.
En "trekk
Dvs, man får inte tävla i CX med den, enligt nuvarande reglemente. (Finns tidigare trådar om det, http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=287439)
Den kan nog kallas "Cross" ändå, och är nog ypperlig som pendlarcykel, och vinterhäst.
En "trekk
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 13:00För mig får du kalla vad du vill för cycle cross även om den är något annat.
Det är UCI som inte godkänner den som Cycle cross.
För mig får du kalla vad du vill för cycle cross även om den är något annat.
Det är UCI som inte godkänner den som Cycle cross.
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 13:01Jonas: Jag tittar på ramgeometrin.
Jonas: Jag tittar på ramgeometrin.
Quote from Anders Wallerstedt on 26 January 2009, 13:05Aha, jag tänkte mest på skivbromsarna.
Ramgeometrin, ja är regler där med antar jag, då även vevpartiets höjd!?
Aha, jag tänkte mest på skivbromsarna.
Ramgeometrin, ja är regler där med antar jag, då även vevpartiets höjd!?
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 13:08Ja, det också. Det är vågrätt ovanrör som har plan undersida vid sadelstolpen. Blir svårt att bära den på axeln annars.
Ja, det också. Det är vågrätt ovanrör som har plan undersida vid sadelstolpen. Blir svårt att bära den på axeln annars.
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 14:18Jag hade en Specilized Sirrus Sport i många år. Den har rakt styre men är för övrigt "pretty roadie". Jag älskade den och hade gärna Tjejvättat med den.
Det sagt: nu har jag en CX (som visserligen är för stor) och älskar den. Framförallt för bockstyret s
Jag hade en Specilized Sirrus Sport i många år. Den har rakt styre men är för övrigt "pretty roadie". Jag älskade den och hade gärna Tjejvättat med den.
Det sagt: nu har jag en CX (som visserligen är för stor) och älskar den. Framförallt för bockstyret s
Quote from Berit Bengtson on 27 January 2009, 14:22Lotta skrev:
> bockstyret som inte var så läskigt som jag trodde innanEn fråga: Vad var det med bockstyren som gjorde dem läskiga för dig?
Lotta skrev:
> bockstyret som inte var så läskigt som jag trodde innan
En fråga: Vad var det med bockstyren som gjorde dem läskiga för dig?
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 14:53Framförallt trodde jag att jag skulle ha svårt att se ordentligt i stadstrafik, och sedan tyckte jag att det var så smalt. Det festliga nu är att det smala är en av de saker jag gillar mest...
Eftersom jag har en CX har jag de extra bromsarna, och utan
Framförallt trodde jag att jag skulle ha svårt att se ordentligt i stadstrafik, och sedan tyckte jag att det var så smalt. Det festliga nu är att det smala är en av de saker jag gillar mest...
Eftersom jag har en CX har jag de extra bromsarna, och utan