Quote from Guest on 15 June 2009, 20:54Hallå allihop, skall köpa en racer för att köra VR nästa år men jag är ganska nollställd när det gäller cyklar.
Är 192 cm lång och gjorde alla mättester och kom fram till att jag skulle ha en 58:a i ram, detta motsvarar grovt en XL för märken som använder
Hallå allihop, skall köpa en racer för att köra VR nästa år men jag är ganska nollställd när det gäller cyklar.
Är 192 cm lång och gjorde alla mättester och kom fram till att jag skulle ha en 58:a i ram, detta motsvarar grovt en XL för märken som använder
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 21:04Begagnat kan vara svårt då det inte alltid är så lätt att se hur slitna saker är, man får ingen garanti. Kan finns sprickor i ramen som inte syns etc etc. Köp en billig för din budget, märker du sen nästa år att du vill fortsätta så går det ju köpa ny, oc
Begagnat kan vara svårt då det inte alltid är så lätt att se hur slitna saker är, man får ingen garanti. Kan finns sprickor i ramen som inte syns etc etc. Köp en billig för din budget, märker du sen nästa år att du vill fortsätta så går det ju köpa ny, oc
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 21:34Det allra bästa rådet är att Testa, testa och testa en gång till!
Skall man köpa första hojjen har man ingen aning om vad man kan jämföra med..så testa olika cyklar i olika prisklasser och känn om det är någonskillnad för dig..Sedan gällande sittställni
Det allra bästa rådet är att Testa, testa och testa en gång till!
Skall man köpa första hojjen har man ingen aning om vad man kan jämföra med..så testa olika cyklar i olika prisklasser och känn om det är någonskillnad för dig..
Sedan gällande sittställni
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 22:02Ta med en kompis. Ta också med en annan kompis som kan lite om cykel.
Ta med en kompis. Ta också med en annan kompis som kan lite om cykel.
Quote from Fredrik Närenfors on 15 June 2009, 22:11Bredd på styret är beroende av hur bredaxlad man är så det går alldeles utmärkt att mäta sig fram till.
Bredd på styret är beroende av hur bredaxlad man är så det går alldeles utmärkt att mäta sig fram till.
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 08:56Okej, tackar så mycket för alla svar... Då blir det att gå hos cykelhandlarna och leta!
Okej, tackar så mycket för alla svar... Då blir det att gå hos cykelhandlarna och leta!
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 09:29Kör hårt!!!
När du bestämt sig då lägg gärna inlägg här och säg va du köpte !:-)
Kör hårt!!!
När du bestämt sig då lägg gärna inlägg här och säg va du köpte !:-)
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 09:40Efter en dels letande så slutade det med att jag köpte en fin begagnad cykel, en Cannondale CAAD5 ( http://gb.cannondale.com/bikes/07/ce/road/caad5/model-7RA53D.html ) som passar mig perfekt. Var ute på en kort testtur igår och jag är än så länge helnöjd!
Efter en dels letande så slutade det med att jag köpte en fin begagnad cykel, en Cannondale CAAD5 ( http://gb.cannondale.com/bikes/07/ce/road/caad5/model-7RA53D.html ) som passar mig perfekt. Var ute på en kort testtur igår och jag är än så länge helnöjd!
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 12:47Grattis till förvärvet! Med det väder som ska vara den här veckan får du en behaglig start på lvg-karriären.
Några tips (vet inte om du behöver dessa men du får dom ändå)
Träna på klungkörning, det gör dig säkrare och snabbare på Vätternrundan.
Laga en l
Grattis till förvärvet! Med det väder som ska vara den här veckan får du en behaglig start på lvg-karriären.
Några tips (vet inte om du behöver dessa men du får dom ändå)
Träna på klungkörning, det gör dig säkrare och snabbare på Vätternrundan.
Laga en l
Quote from Funbeat user on 24 June 2009, 01:47Vädret är verkligen helt underbart... Snart har jag fått ställt in cykeln som jag vill ha den också.
Alla råd tas emot med öppna armar, har bara kört två kortare pass på cykeln än så jag har allt att lära! Skall nog köra en del själv innan jag vågar koll
Vädret är verkligen helt underbart... Snart har jag fått ställt in cykeln som jag vill ha den också.
Alla råd tas emot med öppna armar, har bara kört två kortare pass på cykeln än så jag har allt att lära! Skall nog köra en del själv innan jag vågar koll