Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKöpa racer
You need to log in to create posts and topics.

Ck Hymer är rätt sjysta annars, de brukar (brukade förr iaf) åka tillbaka o hämta upp killar / tjejer som inte hängde med i deras tempo.. o sen bär det av igen.. o så hämtas man upp 😀

>Fredrik
Jag tror du personifierar många klubbars dilemma.
De vill ha fler motionärer på sina träningar för att alla ska få en chans att hitta någon som cyklar lika fort.
Men många vågar inte komma av rädsla för att bli frånåkta (precis som du) och cyklar

Mitt tips är liksom Dennis att gå med i en klubb!
Cykling är en lagsport även på motionsnivå. Framförallt är dt så tokigt mycket roligare att vara många som kör, gärna koninuerligt. Dels för att få upp tempot, men också för att kunna sitta och snacka skit

Jag hade aldrig gått med i CK Hymer om upplägget är som du beskriver... cyklar alltid ensam tyvärr men hade gärna gått med i Hisingens CK som ju kör med olika fartgrupper. Bor dock närmre Mölndals CK som jag väl ska testa men blir jag frånåkt så kan jag j

Tycker inte det värsta är inte att bli frånåkt - det värsta är när man är hjälplöst sist och klungan vägrar att släppa en utan envisas med att vänta in och hämta in.
Gick in i väggen big-time under träning med CK Lunedi i Lund. Övriga träningskompisar var

Är det inte lite standard för de flesta klubbar att ha tre fartgrupper?
Snabbegrupp, 30 grupp (fart - inte ålder) och motion som alla ska kunna åka med. Där jag tittat mig omkring verkar det vara upplagt på det sättet.

Det verkar som om många här på funbeat är glada amatörer! vilket är härligt...

ingen har någonsin funderar på starta träningsgrupper, någon gång i veckan där alla vi som är rädda för att gå med i cykelklubbarna och köra kan få chansen och sällskapa runt?

Funderar på att starta en vecko-kvällsgrupp i Linköping nu under sommaren, om jag bara kan få till hundvakt. MeraLera funkar bra på Söndagarna, glatt o härligt gäng. Hymer har jag inte testat, men har hört gott om deras upplägg. Vet dock inte om det är ol

Hur är det med foli i Gbg området? Några som skulle vara sugna kanske?

Jannike: Lotta ser nog till att du inte blir frånåkt om du tränar med MCK på t.ex. lördagarna. Däremot ska du kanske inte köra med en sådan grupp som jag försökte köra med igår...