Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 23:16Eller så byter man till ett kombi bromsbelägg, så är den saken ur världen!
Eller så byter man till ett kombi bromsbelägg, så är den saken ur världen!
Quote from Funbeat user on 8 January 2012, 07:03Inte så ekonomiskt hållbar idé med kombibelägg. Lossnar alltid lite spån från alufälgen som fastnar i belägget och dessa sliter sedan på kolfiberfälgen.
Blir, på sikt, betydligt billigare att skaffa olika belägg för olika fälgmaterial.För övrigt: Har Co
Inte så ekonomiskt hållbar idé med kombibelägg. Lossnar alltid lite spån från alufälgen som fastnar i belägget och dessa sliter sedan på kolfiberfälgen.
Blir, på sikt, betydligt billigare att skaffa olika belägg för olika fälgmaterial.
För övrigt: Har Co
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 16:22Kör också Cosmic Carbone ! Snygga (ack så viktigt) och trevliga att cykla på!
Kör också Cosmic Carbone ! Snygga (ack så viktigt) och trevliga att cykla på!
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 23:18Det kan vara värt att kolla upp "shimano RS80 c50" som finns på planet x för 500 pund. De är kanttrådshjul så mindle pill med lim/tejp och bromsklossar än med hel-carbon och de är också UCI-godkända för masstart vilket kinahjulen inte är.
http://www.plan
Det kan vara värt att kolla upp "shimano RS80 c50" som finns på planet x för 500 pund. De är kanttrådshjul så mindle pill med lim/tejp och bromsklossar än med hel-carbon och de är också UCI-godkända för masstart vilket kinahjulen inte är.
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 16:59Någon med erfarenhet av Enve?
Någon med erfarenhet av Enve?
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 18:32Provade enve när de hette edge, helt ok hjul.
När jag kollade runt så blev de till slut Campa Bora.
Jag sorterade ut och valde till slut mellan dessa Citec C6, Campa Bora, Easton EC 90Aero +90tt, Corima Aero+, Cosmic carbone SLREfter att vägt in allt
Provade enve när de hette edge, helt ok hjul.
När jag kollade runt så blev de till slut Campa Bora.
Jag sorterade ut och valde till slut mellan dessa Citec C6, Campa Bora, Easton EC 90Aero +90tt, Corima Aero+, Cosmic carbone SLR
Efter att vägt in allt
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 18:48Vad vinner man på högprofilhjul på västkusten där det blåser ständigt?
Inte att köparen bor där, men jag gör det. Det måste ändå vara en nackdel, inte en fördel med högprofil?
Vad vinner man på högprofilhjul på västkusten där det blåser ständigt?
Inte att köparen bor där, men jag gör det. Det måste ändå vara en nackdel, inte en fördel med högprofil?
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 18:49Vågar man fråga vad du väger? Har undvikit zipp pga jag misstänker de skulle bli lite för mjuka för mig (väger själv 85 +-2kg.
Vågar man fråga vad du väger? Har undvikit zipp pga jag misstänker de skulle bli lite för mjuka för mig (väger själv 85 +-2kg.
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 18:53Det finns Zipp Clydesdale.
Det finns Zipp Clydesdale.
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 19:08Vikten i dagsläget är 88 kg muskler 🙂
Vikten i dagsläget är 88 kg muskler 🙂