Quote from Guest on 4 April 2009, 20:21Skall man gå på kadens eller puls när man är ute och kör lite längre pass?
Jag är 40 så runt 140-145 är lämplig pulszon för mig, enligt klockan.
Men jag vill samtidigt träna kadens och ligga så högt som möjligt.Här blir det dock ett dilemma, hög kade
Skall man gå på kadens eller puls när man är ute och kör lite längre pass?
Jag är 40 så runt 140-145 är lämplig pulszon för mig, enligt klockan.
Men jag vill samtidigt träna kadens och ligga så högt som möjligt.
Här blir det dock ett dilemma, hög kade
Quote from Funbeat user on 4 April 2009, 20:31Kombinationen är lämpligast.
Kombinationen är lämpligast.
Quote from Funbeat user on 4 April 2009, 20:53Varför lita blint på klockan? Om du fixar att köra längre pass med högre puls och högre kadens är det väl bara att köra? Jag hade testat mig fram.
Mvh
Varför lita blint på klockan? Om du fixar att köra längre pass med högre puls och högre kadens är det väl bara att köra? Jag hade testat mig fram.
Mvh
Quote from Camilla Höög on 4 April 2009, 20:54På längre pass är det framförallt känslan som avgör. Det ska kännas behagligt.
Sikta på 90 i kadens. Justera efter personliga preferenser.På korta pass ska det kännas obehagligt 🙂
På längre pass är det framförallt känslan som avgör. Det ska kännas behagligt.
Sikta på 90 i kadens. Justera efter personliga preferenser.
På korta pass ska det kännas obehagligt 🙂
Quote from Funbeat user on 4 April 2009, 20:55Då blir det inte så mycket distansträning av det.
Då blir det inte så mycket distansträning av det.
Quote from Funbeat user on 4 April 2009, 21:08För att träna lokal syreupptagningsförmåga torde kadens vara oviktigt då är det pulsen man skall fokusera på.
Mvh
För att träna lokal syreupptagningsförmåga torde kadens vara oviktigt då är det pulsen man skall fokusera på.
Mvh
Quote from Funbeat user on 4 April 2009, 21:21Muskelminne och trampteknik kan vara bra att ha.
Muskelminne och trampteknik kan vara bra att ha.
Quote from Camilla Höög on 4 April 2009, 22:42Att träna syreupptagningsförmåga genom att köra långa pass är väl inte direkt effektivt?
Att träna syreupptagningsförmåga genom att köra långa pass är väl inte direkt effektivt?
Quote from Funbeat user on 4 April 2009, 23:35Anders: Lokal syreupptagningsförmåga tränar man enbart/främst på just långa pass. Lokal syreupptagningsförmåga= musklernas syreupptagningsförmåga. Central syreupptagning= Lunga/hjärtor.
Mvh
Anders: Lokal syreupptagningsförmåga tränar man enbart/främst på just långa pass. Lokal syreupptagningsförmåga= musklernas syreupptagningsförmåga. Central syreupptagning= Lunga/hjärtor.
Mvh
Quote from Camilla Höög on 5 April 2009, 00:02Ok, jag har läst på nu 🙂
Ok, jag har läst på nu 🙂