Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 06:34om lokal förmåga är grenspecifik dvs att bli bra cyklist eller bra löpare så verkar det ju lite konstigt att bara träna långa pass för då blir man bara en uthållig långtradare vilket i och för sig räcker långt men kanske inte hela vägen beroende på vilket
om lokal förmåga är grenspecifik dvs att bli bra cyklist eller bra löpare så verkar det ju lite konstigt att bara träna långa pass för då blir man bara en uthållig långtradare vilket i och för sig räcker långt men kanske inte hela vägen beroende på vilket
Quote from Funbeat user on 9 April 2009, 20:41Hej Markku.
Jag liksom du rekommenderar att man "matar" in sina egna värden om man ska träna med pulsklocka eftersom pulszonerna annars blir fel. Jag är 42 och har en maxpuls på 210 (högsta på ett lopp förra året var 208) vilket är ganska högt. Samt a
Hej Markku.
Jag liksom du rekommenderar att man "matar" in sina egna värden om man ska träna med pulsklocka eftersom pulszonerna annars blir fel. Jag är 42 och har en maxpuls på 210 (högsta på ett lopp förra året var 208) vilket är ganska högt. Samt a
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 08:02Hej P!
>>"Därför rekommenderar jag att man i stället mäter sin mjölksyretröskel."
>Jag är benägen att hålla med. Dock är det svårare att göra detta test själv ute på vägen. Där bör man vara inne på en testcykel motsv.Jag tycker inte testen är svår att g
Hej P!
>>"Därför rekommenderar jag att man i stället mäter sin mjölksyretröskel."
>Jag är benägen att hålla med. Dock är det svårare att göra detta test själv ute på vägen. Där bör man vara inne på en testcykel motsv.
Jag tycker inte testen är svår att g
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 12:09Hej Markku.
"Jag tycker inte testen är svår att göra. Det är just poängen med mitt förslag. Naturligtvis skulle ett test i laboratorium ge ett noggrannare och riktigare värde. Men för motionärer är det knappast ett alternativ. Dessutom ändras mjölksyret
Hej Markku.
"Jag tycker inte testen är svår att göra. Det är just poängen med mitt förslag. Naturligtvis skulle ett test i laboratorium ge ett noggrannare och riktigare värde. Men för motionärer är det knappast ett alternativ. Dessutom ändras mjölksyret
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 12:16Intressanta och välskrivna inlägg i den här tråden. Mycket bra (t+)
Intressanta och välskrivna inlägg i den här tråden. Mycket bra (t+)
Quote from Lena O on 10 April 2009, 13:51Om vi ska vara riktigt noga.
Gäller inte din mjölksyretröskeln för just den typen av test under de typer av förhållanden och då kan inte det gäller under andra förhållanden?Till ex: Jag körde VO2max på Aktivitus i Gbg. Fick veta att 161 var min ms trö
Om vi ska vara riktigt noga.
Gäller inte din mjölksyretröskeln för just den typen av test under de typer av förhållanden och då kan inte det gäller under andra förhållanden?
Till ex: Jag körde VO2max på Aktivitus i Gbg. Fick veta att 161 var min ms trö
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 16:50>Om vi ska vara riktigt noga. Gäller inte din mjölksyretröskeln för just den typen av test under de typer av förhållanden och då kan inte det gäller under andra förhållanden?
Jo visst är det så.
Och sedan är frågan: Hur mycket skiljer sig det värdet mot
>Om vi ska vara riktigt noga. Gäller inte din mjölksyretröskeln för just den typen av test under de typer av förhållanden och då kan inte det gäller under andra förhållanden?
Jo visst är det så.
Och sedan är frågan: Hur mycket skiljer sig det värdet mot
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 17:23Tänk vad bra det är med effektmätare.
Tänk vad bra det är med effektmätare.