Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKadens eller puls?
You need to log in to create posts and topics.

om lokal förmåga är grenspecifik dvs att bli bra cyklist eller bra löpare så verkar det ju lite konstigt att bara träna långa pass för då blir man bara en uthållig långtradare vilket i och för sig räcker långt men kanske inte hela vägen beroende på vilket

Hej Markku.

Jag liksom du rekommenderar att man "matar" in sina egna värden om man ska träna med pulsklocka eftersom pulszonerna annars blir fel. Jag är 42 och har en maxpuls på 210 (högsta på ett lopp förra året var 208) vilket är ganska högt. Samt a

Hej P!
>>"Därför rekommenderar jag att man i stället mäter sin mjölksyretröskel."
>Jag är benägen att hålla med. Dock är det svårare att göra detta test själv ute på vägen. Där bör man vara inne på en testcykel motsv.

Jag tycker inte testen är svår att g

Hej Markku.

"Jag tycker inte testen är svår att göra. Det är just poängen med mitt förslag. Naturligtvis skulle ett test i laboratorium ge ett noggrannare och riktigare värde. Men för motionärer är det knappast ett alternativ. Dessutom ändras mjölksyret

Intressanta och välskrivna inlägg i den här tråden. Mycket bra (t+)

Om vi ska vara riktigt noga.
Gäller inte din mjölksyretröskeln för just den typen av test under de typer av förhållanden och då kan inte det gäller under andra förhållanden?

Till ex: Jag körde VO2max på Aktivitus i Gbg. Fick veta att 161 var min ms trö

>Om vi ska vara riktigt noga. Gäller inte din mjölksyretröskeln för just den typen av test under de typer av förhållanden och då kan inte det gäller under andra förhållanden?

Jo visst är det så.
Och sedan är frågan: Hur mycket skiljer sig det värdet mot

Tänk vad bra det är med effektmätare.