Quote from Guest on 2 November 2008, 19:46Den här frågan kanske skulle läggas in i spinninggruppen, men jag misstänker att det kan finnas viss skevhet i svaret om man redan är spinningberoende, något jag hoppas cyklister som kör spinning ibland inte är lika drabbade av...
Till frågan: cyklar sjä
Den här frågan kanske skulle läggas in i spinninggruppen, men jag misstänker att det kan finnas viss skevhet i svaret om man redan är spinningberoende, något jag hoppas cyklister som kör spinning ibland inte är lika drabbade av...
Till frågan: cyklar sjä
Quote from Rasmus Olsson on 2 November 2008, 19:56180 i kadens? Hej vad det går.
Det är inte så att du menar 180 tramptag per minut? Kadens betyder varv per minut, och då har du en kadens på 90.Det brukar heta att en kadens på 90 är optimalt, men det är ju så personligt. En kadens som överensstämmer me
180 i kadens? Hej vad det går.
Det är inte så att du menar 180 tramptag per minut? Kadens betyder varv per minut, och då har du en kadens på 90.
Det brukar heta att en kadens på 90 är optimalt, men det är ju så personligt. En kadens som överensstämmer me
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 20:03Rätt Bruse, men med: Man bestämmer inte kadensen själv på spinn, det styrs av musikens takt. Det är liksom själva iden att cykla i takt med musiken, det blir roligare då.
Rätt Bruse, men med: Man bestämmer inte kadensen själv på spinn, det styrs av musikens takt. Det är liksom själva iden att cykla i takt med musiken, det blir roligare då.
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 20:10RPM - revolutions per minute - brukar ligga mellan 60-110; 60 -80 i backarna , och 80-110 på raksträckor, aldrig högre i spinning !
det innebär vanligen att BPM ligger mellan 110-140 men beroende på instruktör, om man kör i takt eller inte. skiljer sig
RPM - revolutions per minute - brukar ligga mellan 60-110; 60 -80 i backarna , och 80-110 på raksträckor, aldrig högre i spinning !
det innebär vanligen att BPM ligger mellan 110-140 men beroende på instruktör, om man kör i takt eller inte. skiljer sig
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 20:15Jag har kört spincykel på F&S både som motionär och numera som ledare. På F&S går det 2 bpm per kadens. dvs en låt i 120 bpm ger en kadens på 60. låtarna på passen ska ligga mellan 110-200 bpm (110-160 i baspassen). Kort sagt innebär det att nästan all sp
Jag har kört spincykel på F&S både som motionär och numera som ledare. På F&S går det 2 bpm per kadens. dvs en låt i 120 bpm ger en kadens på 60. låtarna på passen ska ligga mellan 110-200 bpm (110-160 i baspassen). Kort sagt innebär det att nästan all sp
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 20:19Man kan ju fråga sig varför personer går på spinning om de ändå kör sig eget lopp? Dvs. inte alls följer musiken. Antingen för att de är tondöva eller inte förstår vitsen med spinning.
Om man inte bryr sig om vad de andra gör, kan man väl skaffa en train
Man kan ju fråga sig varför personer går på spinning om de ändå kör sig eget lopp? Dvs. inte alls följer musiken. Antingen för att de är tondöva eller inte förstår vitsen med spinning.
Om man inte bryr sig om vad de andra gör, kan man väl skaffa en train
Quote from Rasmus Olsson on 2 November 2008, 20:35Markku: kanske för att dom 1) inte vill pajja sina knän och 2) vill träna så nära verkligheten som möjligt, vad är det annars för vits med träning?
Markku: kanske för att dom 1) inte vill pajja sina knän och 2) vill träna så nära verkligheten som möjligt, vad är det annars för vits med träning?
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 20:37De gillar musiken fast inte takten.
De gillar musiken fast inte takten.
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 20:38själva poängen med spinning är att musik och instruktör skall motivera dig att köra hårdare än du skulle kunna utan musik. lägre kadens (rpm) och högra belastning blir träningen mer effektiv och skaderisken mindre. dom flesta som spinnar är inte landsväg
själva poängen med spinning är att musik och instruktör skall motivera dig att köra hårdare än du skulle kunna utan musik. lägre kadens (rpm) och högra belastning blir träningen mer effektiv och skaderisken mindre. dom flesta som spinnar är inte landsväg
Quote from Rasmus Olsson on 2 November 2008, 20:41Claes, håller med. Men, säger men, om det är en kadens som jag anser är skadlig för mig elelr så, så kör jag som jag själv vill.
Claes, håller med. Men, säger men, om det är en kadens som jag anser är skadlig för mig elelr så, så kör jag som jag själv vill.