Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 20:42Varför skulle lägre kadens och högre belastning minska skaderisken?
Framför allt med tanke på inställningsmöjligheter, pedaler och sadlar.
Varför skulle lägre kadens och högre belastning minska skaderisken?
Framför allt med tanke på inställningsmöjligheter, pedaler och sadlar.
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 20:47>Markku: kanske för att dom 1) inte vill pajja sina knän och 2) vill träna så nära verkligheten som möjligt, vad är det annars för vits med träning?
1) Spinning i sig garanterar inte att man inte får skador. En egen trainer hemma är inte heller skadligar
>Markku: kanske för att dom 1) inte vill pajja sina knän och 2) vill träna så nära verkligheten som möjligt, vad är det annars för vits med träning?
1) Spinning i sig garanterar inte att man inte får skador. En egen trainer hemma är inte heller skadligar
Quote from Lena O on 3 November 2008, 08:05På mina pass väljer jag låtar efter bpm som motsvara vad jag anse är rätt kadens.
Uppvarmning håller 90kadens,
tungt backe sittandes >60kadens
spurt backar >70kadens
platsträckor 90-100 kadens.Många kör tokövningar som ståendes i 120kadens vilket är ho
På mina pass väljer jag låtar efter bpm som motsvara vad jag anse är rätt kadens.
Uppvarmning håller 90kadens,
tungt backe sittandes >60kadens
spurt backar >70kadens
platsträckor 90-100 kadens.
Många kör tokövningar som ståendes i 120kadens vilket är ho
Quote from Rasmus Olsson on 3 November 2008, 09:10Gary, dina bmp-val låter mycket förnuftiga. de ligger inom för mig rimlighetens gränser. Men jag vet hur det känns om man kör toktungt med låg kadens...
Gary, dina bmp-val låter mycket förnuftiga. de ligger inom för mig rimlighetens gränser. Men jag vet hur det känns om man kör toktungt med låg kadens...
Quote from Bengt Askerfelt on 3 November 2008, 09:23Ni som gått någon slags spinningledarutbildning, lär man sig att välja låtar efter bpm eller låter man kadens följa efter de låtar man valt efter sin musikaliska smak? Låter självklart att det är bpm som ska styra.
Lika självklart är det att som deltagar
Ni som gått någon slags spinningledarutbildning, lär man sig att välja låtar efter bpm eller låter man kadens följa efter de låtar man valt efter sin musikaliska smak? Låter självklart att det är bpm som ska styra.
Lika självklart är det att som deltagar
Quote from Funbeat user on 3 November 2008, 09:27ja man låter BPM styra musikvalet. sen finns ju alltid möjligheten att pitcha lite om musiksmaken inte rikigt räcker till för bpmen. ;).
jag måste gilla låtarna som jag har i mitt pass. ska jag stå ut med dem en hel termin måste de vara bra och tåla att
ja man låter BPM styra musikvalet. sen finns ju alltid möjligheten att pitcha lite om musiksmaken inte rikigt räcker till för bpmen. ;).
jag måste gilla låtarna som jag har i mitt pass. ska jag stå ut med dem en hel termin måste de vara bra och tåla att
Quote from Funbeat user on 3 November 2008, 09:36Tack för hjälpen. Det gav vägledning så jag tror jag ska försöka ett par pass till och se om musiken är tillräcklig som lockelse för att kompensera för utsikten av blott en ledare och några cyklande ryggtavlor 🙂
Jag lovar att försöka hålla kadensen ru
Tack för hjälpen. Det gav vägledning så jag tror jag ska försöka ett par pass till och se om musiken är tillräcklig som lockelse för att kompensera för utsikten av blott en ledare och några cyklande ryggtavlor 🙂
Jag lovar att försöka hålla kadensen ru
Quote from Funbeat user on 3 November 2008, 10:00Sen prova olika ledare, olika intensistet osv. Det kan skilja ganska mycket mellan olika ledare.
Sen prova olika ledare, olika intensistet osv. Det kan skilja ganska mycket mellan olika ledare.
Quote from Funbeat user on 3 November 2008, 10:51Jannike, jag håller med dig, men det finns motionärer som inte skulle kunna hålla takten ens för att rädda sitt eget liv.
Jannike, jag håller med dig, men det finns motionärer som inte skulle kunna hålla takten ens för att rädda sitt eget liv.
Quote from Funbeat user on 3 November 2008, 10:55Bruse Persson: Svara på Davids fråga!
Det är väl ändå högre skaderisk vid hög belastning/låg kadens än tvärtom.
Bruse Persson: Svara på Davids fråga!
Det är väl ändå högre skaderisk vid hög belastning/låg kadens än tvärtom.