Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKadens i spinning?
You need to log in to create posts and topics.

mmm och egentligen åker inte cykeln upp o ner heller, men raksträcka låta konstigt i mina öron (men jag är inte svensk, och allt låta konstigt i mina ören)

dela upp momenten i

stående/sittande

stående/sittande backe

alltså utan tillägget backe så är stående/sittande = slätdrag = körning på platten

att det inte svänger vare sig på "platten" eller backar är väl ganska uppenbart när det gäller spinning.......

Förutom DVD-filmer; fler utvecklingsmöjligheter av spinningsporten: alla spinningcyklar står på en stor platta som kan lutas åt alla håll och vinklar. Mer cykellikt?

SpinningSPORT?

😉

Ja och sen kan man välja att hänga upp sig på ordval...Raksträck kontra uppförsbake eller varför man gör växeln tyngre i en uppförsbacke så borde man välja ordvalet det skall kännas som en uppförsbacke...Egentligen vet alla vam man menar och det blir löjl

* Jag säga på mina pass att det ska kännas som en uppförsbacke.
* Tycker det är löjligt om man anser att raksträcka är lika med platt
* och föredra att mina kunder sitta ner när vi åka tungt uppför.

Ska man jobba länge uppför är det sittandes som gäller

Magnus - håller med, ordvalet saknar betydelse. men en av Sveriges främsta spinning intsruktörer Matthew Griffits - instruktör för insrtuktörer- använder sig av begreppet raksträcka =d v s mindre motstånd och högre kadens . alla fattar det så vad är prob

Matthew tror att det är en cykel han sitter och trampar på.