Quote from Lena O on 5 November 2008, 15:34mmm och egentligen åker inte cykeln upp o ner heller, men raksträcka låta konstigt i mina öron (men jag är inte svensk, och allt låta konstigt i mina ören)
mmm och egentligen åker inte cykeln upp o ner heller, men raksträcka låta konstigt i mina öron (men jag är inte svensk, och allt låta konstigt i mina ören)
Quote from Funbeat user on 5 November 2008, 15:47dela upp momenten i
stående/sittande
stående/sittande backe
alltså utan tillägget backe så är stående/sittande = slätdrag = körning på platten
dela upp momenten i
stående/sittande
stående/sittande backe
alltså utan tillägget backe så är stående/sittande = slätdrag = körning på platten
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 08:08att det inte svänger vare sig på "platten" eller backar är väl ganska uppenbart när det gäller spinning.......
att det inte svänger vare sig på "platten" eller backar är väl ganska uppenbart när det gäller spinning.......
Quote from Bengt Askerfelt on 6 November 2008, 08:23Förutom DVD-filmer; fler utvecklingsmöjligheter av spinningsporten: alla spinningcyklar står på en stor platta som kan lutas åt alla håll och vinklar. Mer cykellikt?
Förutom DVD-filmer; fler utvecklingsmöjligheter av spinningsporten: alla spinningcyklar står på en stor platta som kan lutas åt alla håll och vinklar. Mer cykellikt?
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 08:34SpinningSPORT?
SpinningSPORT?
Quote from Bengt Askerfelt on 6 November 2008, 08:37😉
😉
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 15:15Ja och sen kan man välja att hänga upp sig på ordval...Raksträck kontra uppförsbake eller varför man gör växeln tyngre i en uppförsbacke så borde man välja ordvalet det skall kännas som en uppförsbacke...Egentligen vet alla vam man menar och det blir löjl
Ja och sen kan man välja att hänga upp sig på ordval...Raksträck kontra uppförsbake eller varför man gör växeln tyngre i en uppförsbacke så borde man välja ordvalet det skall kännas som en uppförsbacke...Egentligen vet alla vam man menar och det blir löjl
Quote from Lena O on 7 November 2008, 16:10* Jag säga på mina pass att det ska kännas som en uppförsbacke.
* Tycker det är löjligt om man anser att raksträcka är lika med platt
* och föredra att mina kunder sitta ner när vi åka tungt uppför.Ska man jobba länge uppför är det sittandes som gäller
* Jag säga på mina pass att det ska kännas som en uppförsbacke.
* Tycker det är löjligt om man anser att raksträcka är lika med platt
* och föredra att mina kunder sitta ner när vi åka tungt uppför.
Ska man jobba länge uppför är det sittandes som gäller
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 09:54Magnus - håller med, ordvalet saknar betydelse. men en av Sveriges främsta spinning intsruktörer Matthew Griffits - instruktör för insrtuktörer- använder sig av begreppet raksträcka =d v s mindre motstånd och högre kadens . alla fattar det så vad är prob
Magnus - håller med, ordvalet saknar betydelse. men en av Sveriges främsta spinning intsruktörer Matthew Griffits - instruktör för insrtuktörer- använder sig av begreppet raksträcka =d v s mindre motstånd och högre kadens . alla fattar det så vad är prob
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 12:14Matthew tror att det är en cykel han sitter och trampar på.
Matthew tror att det är en cykel han sitter och trampar på.