Quote from Lena O on 8 November 2008, 12:19Jag bara skrattar när jag hör begreppet raksträcka.
Helt ok om man beskriva sin omgivning men annars varför?
Jag bara skrattar när jag hör begreppet raksträcka.
Helt ok om man beskriva sin omgivning men annars varför?
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 15:06vissa ord utvecklar sin egen betydelse, så är det bara. tex "ta en rundtur" betyder inte att man åker runt, "ta en sväng på stan", betyder inte att man svänger osv . Tror du fattar galoppen ?(betyder inte att du rider galopp).
hur som helst jag tycker
vissa ord utvecklar sin egen betydelse, så är det bara. tex "ta en rundtur" betyder inte att man åker runt, "ta en sväng på stan", betyder inte att man svänger osv . Tror du fattar galoppen ?(betyder inte att du rider galopp).
hur som helst jag tycker
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 15:09Det är snarare när du kör sprint eller GP som du sitter med hög kadens.
Det är snarare när du kör sprint eller GP som du sitter med hög kadens.
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 15:10ser i din kommentar en bit ovan att du använder begreppet "platsträckor" - låter konstigt i mina öron men vem vet, du kanske lanserar ett nytt ord som alla förstår om några år
ser i din kommentar en bit ovan att du använder begreppet "platsträckor" - låter konstigt i mina öron men vem vet, du kanske lanserar ett nytt ord som alla förstår om några år
Quote from ellen olsson on 8 November 2008, 15:11Om man inte rakat benen kan det väl aldrig bli raksträcka? 😉
En raksträcka kan vara rätt brant...
Om man inte rakat benen kan det väl aldrig bli raksträcka? 😉
En raksträcka kan vara rätt brant...
Quote from Lena O on 8 November 2008, 17:10Oftast betyder en rundtur just det, en rundtur. 😉
Hur många av Sveriges motionslopp åker man INTE runt en sjö? Eller på vägar som utformar en vag form av en cirkel?
På andra sidan av Jönköping under Vättern RUNT finns en lång seg uppförsbacke som råka v
Oftast betyder en rundtur just det, en rundtur. 😉
Hur många av Sveriges motionslopp åker man INTE runt en sjö? Eller på vägar som utformar en vag form av en cirkel?
På andra sidan av Jönköping under Vättern RUNT finns en lång seg uppförsbacke som råka v
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 19:58det visuella är i alla fall ca 95 % av instruktionen ; orden spelar liten eller nästan ingen roll i alla fall. det finns det research på. du kan förmodligen prata urdu, skulle inte göra nån skillnad
det visuella är i alla fall ca 95 % av instruktionen ; orden spelar liten eller nästan ingen roll i alla fall. det finns det research på. du kan förmodligen prata urdu, skulle inte göra nån skillnad
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 20:00mitt absolut sista inlägg i denna meningslösa debatt: säg raksträcka och 99,99 % av svenska folket associerar med plan rak sträcka. Inga backar. vare sig nedför eller uppför.
mitt absolut sista inlägg i denna meningslösa debatt: säg raksträcka och 99,99 % av svenska folket associerar med plan rak sträcka. Inga backar. vare sig nedför eller uppför.
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 20:03Gary: Ursäkta min okunskap, men finns det en liten "dator" som visar kadensen på spinningcykeln eller får man räkna..? Jag har inte suttit på en spinningcykeln sedan i början på 90-talet och då fanns det inte.
Gary: Ursäkta min okunskap, men finns det en liten "dator" som visar kadensen på spinningcykeln eller får man räkna..? Jag har inte suttit på en spinningcykeln sedan i början på 90-talet och då fanns det inte.
Quote from Lena O on 8 November 2008, 21:40Bra Claes! (t+)
Jimmy: Förmodligen sitter exakt samma cykeln kvar i salan som i början på 90-talet. Har ännu inte sett den optimala spinningcykeln ännu.
Märkligt att ingen tillverkaren har gett sig på den uppgiften.EDIT: Nej, de har inte kadensmätare v
Bra Claes! (t+)
Jimmy: Förmodligen sitter exakt samma cykeln kvar i salan som i början på 90-talet. Har ännu inte sett den optimala spinningcykeln ännu.
Märkligt att ingen tillverkaren har gett sig på den uppgiften.
EDIT: Nej, de har inte kadensmätare v