Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 11:47http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=494938&cks=ASS&assoc=BF4CA933-0872-4153-A3DD-1CF6139E24C0#tests
Monterade sensorn på hjulet och ställde in armen på lite mer än 5mm samt den andra sensorn på pedalen. Fantastiskt -allt fungerade på en gång:) Du mås
Monterade sensorn på hjulet och ställde in armen på lite mer än 5mm samt den andra sensorn på pedalen. Fantastiskt -allt fungerade på en gång:) Du mås
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 12:13Jag köpte min på Wiggle, den kostade ca 40 pund, lite billigare än att köpa den i Sverige.
Jag köpte min på Wiggle, den kostade ca 40 pund, lite billigare än att köpa den i Sverige.
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 12:52Ja det ska blinka grönt resp rött när eker- och pedalmagnet går förbi efter att man har tryckt på testknappen. Notera att det kan fungera lite halvdant vilket blir tydligare i full fart. Då kan man behöva trixa lite och sätta något emellan för att få peda
Ja det ska blinka grönt resp rött när eker- och pedalmagnet går förbi efter att man har tryckt på testknappen. Notera att det kan fungera lite halvdant vilket blir tydligare i full fart. Då kan man behöva trixa lite och sätta något emellan för att få peda
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 22:29Nu har jag också monterat kadensmätaren och den verkar fungera som den ska. Jag får upp kadensen i displayen och i SportTracks. Men kan man få ut mer data från sensorn? Magneten som sitter på hjulet, vad påverkar den? Bör man ställa in hjulstorlek eller k
Nu har jag också monterat kadensmätaren och den verkar fungera som den ska. Jag får upp kadensen i displayen och i SportTracks. Men kan man få ut mer data från sensorn? Magneten som sitter på hjulet, vad påverkar den? Bör man ställa in hjulstorlek eller k
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 22:41Jag har den på auto, det blir nog tillräckligt bra eftersom man inte snurrar omkring så mycket som när man springer och i allmänhet har hyfsad mottagning. Den kalibrerar själv hjulets storlek under den första km på passet.
Klockan tar farten, distans med
Jag har den på auto, det blir nog tillräckligt bra eftersom man inte snurrar omkring så mycket som när man springer och i allmänhet har hyfsad mottagning. Den kalibrerar själv hjulets storlek under den första km på passet.
Klockan tar farten, distans med
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 22:42om du har klocka med GPS så kommer den kalibrera automatiskt på första passet du gör!
om du har klocka med GPS så kommer den kalibrera automatiskt på första passet du gör!
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 20:40Jag har precis köpt en hastighet- och kadenssensor till min 310.
Jag såg att det visades på ngt pris på inwarehouse här ovanför. Jag Köpte min (ny givetvis) på amazon.co.uk för drygt 300 kr inkl snålfrakt. Beställde i fredags - låg i brevlådan idag tisda
Jag har precis köpt en hastighet- och kadenssensor till min 310.
Jag såg att det visades på ngt pris på inwarehouse här ovanför. Jag Köpte min (ny givetvis) på amazon.co.uk för drygt 300 kr inkl snålfrakt. Beställde i fredags - låg i brevlådan idag tisda
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 22:16Jag förstår inte riktigt frågan. Ja, du kan få bara kadensinformationen ifrån givaren. I realiteten är det det som också är standard. Fart och sträcka tas ifrån GPS:en.
Enda gången den använder informationen ifrån fart/takt-sensorn är när den tappar kont
Jag förstår inte riktigt frågan. Ja, du kan få bara kadensinformationen ifrån givaren. I realiteten är det det som också är standard. Fart och sträcka tas ifrån GPS:en.
Enda gången den använder informationen ifrån fart/takt-sensorn är när den tappar kont
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 08:43Vad är det för skillnad på valen fart- resp hastighetsgivare ?
Vad är det för skillnad på valen fart- resp hastighetsgivare ?
Quote from ellen olsson on 18 May 2011, 08:47Hastighet är en vektorstorhet så då bör du rimligen få riktningen också.
Hastighet är en vektorstorhet så då bör du rimligen få riktningen också.