Quote from Camilla Höög on 18 May 2011, 11:27Var hittar du de 2 valen? Se till att köra engelska i klockan så blir det lättare och fungerar oftast bättre. De finns flera problem i översättningarna till svenska.
Jag kollar under Settings->Bike settings->Bike 1
Där har jag 4 val:
-Bike details
-ANT+
Var hittar du de 2 valen? Se till att köra engelska i klockan så blir det lättare och fungerar oftast bättre. De finns flera problem i översättningarna till svenska.
Jag kollar under Settings->Bike settings->Bike 1
Där har jag 4 val:
-Bike details
-ANT+
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 13:16Jag tror inte att översättarna riktigt var medvetna om att hastighet på svenska innefattade en vektorstorhet.
Hur som helst; jag tror att det klarnar, men jag kan inte köra givaren som bara en hastighets- eller kadensgivare - 310:an hittar den inte. Jag
Jag tror inte att översättarna riktigt var medvetna om att hastighet på svenska innefattade en vektorstorhet.
Hur som helst; jag tror att det klarnar, men jag kan inte köra givaren som bara en hastighets- eller kadensgivare - 310:an hittar den inte. Jag
Quote from ellen olsson on 18 May 2011, 13:23Speed=fart
Velocity=hastighet
Tyvärr så har vi fel benämningar på diverse saker i svenskan
Speed=fart
Velocity=hastighet
Tyvärr så har vi fel benämningar på diverse saker i svenskan
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 23:07Nej, jag är inte säker, jag har inte kollat upp hur cykelsensorn beter sig så noga. Fotpoden fungerar så att man kan välja att plocka den momentana farten ifrån poden, default är det inte så. Snitt och totaler mm tas alltid ifrån GPS:en om den har mottagn
Nej, jag är inte säker, jag har inte kollat upp hur cykelsensorn beter sig så noga. Fotpoden fungerar så att man kan välja att plocka den momentana farten ifrån poden, default är det inte så. Snitt och totaler mm tas alltid ifrån GPS:en om den har mottagn
Quote from ellen olsson on 18 May 2011, 23:25T.o.m. amrisarna talar om speed. Vi borde skämmas! 😉
Vad gäller korrekthet så råder det ingen tvekan. Fart resp. hastighet är väldefinierade storheter. 🙂
T.o.m. amrisarna talar om speed. Vi borde skämmas! 😉
Vad gäller korrekthet så råder det ingen tvekan. Fart resp. hastighet är väldefinierade storheter. 🙂
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 16:26Fredrik: I dagligt tal förslappas och avdetaljeras ofta begrepp, hur gärna än detaljisten vill ändra på det. Till exempel har vi väl hastighetsövervakning med fartkameror? 🙂
Fredrik: I dagligt tal förslappas och avdetaljeras ofta begrepp, hur gärna än detaljisten vill ändra på det. Till exempel har vi väl hastighetsövervakning med fartkameror? 🙂
Quote from ellen olsson on 19 May 2011, 16:47Nej, vi har fartövervakning. 🙂
Nej, vi har fartövervakning. 🙂
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 18:39Jag ska tänka på det nästa gång jag tittar på fartmätaren på bilen. 😉
Jag ska tänka på det nästa gång jag tittar på fartmätaren på bilen. 😉
Quote from Funbeat user on 19 May 2011, 22:58Jag undrar om inte ordet hastighet fanns ganska långt innan man preciserade vad man menade med det i vissa sammanhang.
Jag undrar om inte ordet hastighet fanns ganska långt innan man preciserade vad man menade med det i vissa sammanhang.