Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 07:12ok.
ok.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 11:46Jag kalibrerade min hastighetsmätare genom att cykla runt varv efter varv på en 400-metersbana. Om ni gör det, tänk på att inte ligga vid linjen, 400 meter blir det om man ligger 20 cm utanför den.
Jag kalibrerade min hastighetsmätare genom att cykla runt varv efter varv på en 400-metersbana. Om ni gör det, tänk på att inte ligga vid linjen, 400 meter blir det om man ligger 20 cm utanför den.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 12:00Kalibrera låter jobbigt.
Kalibrera låter jobbigt.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 12:47Vägverket har en utmarkerad sträcka man kan kontrollera mot. Det är bara att cykla till Fjärrås.
http://maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hnear=Br%C3%A4ckav%C3%A4gen+17,+437+42,+Sweden&ll=57.436496,12.171736&spn=0.029751,0.064373&z=14
Vägverket har en utmarkerad sträcka man kan kontrollera mot. Det är bara att cykla till Fjärrås.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 13:04Ska försöka komma ihåg det i sommar när jag pumpar upp nytt vatten till flaskorna på bräcket.
Ska försöka komma ihåg det i sommar när jag pumpar upp nytt vatten till flaskorna på bräcket.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 13:10Dåligt pumpade däck eller överdimensionerad kroppshydda gör avståndet från navet till marken mindre, men det förändrar inte nödvändigtvis hjulets omkrets som snarare beror på längden av däckets slitbana.
Dåligt pumpade däck eller överdimensionerad kroppshydda gör avståndet från navet till marken mindre, men det förändrar inte nödvändigtvis hjulets omkrets som snarare beror på längden av däckets slitbana.
Quote from Bertil Nolheim on 22 June 2010, 13:18Enligt "Ny Teknik" för några år sedan så är cykeldäck diagonaldäck. Diagonaldäck får till skillnad från radialdäck mindre omkrets då de pressas ihop.
Enligt "Ny Teknik" för några år sedan så är cykeldäck diagonaldäck. Diagonaldäck får till skillnad från radialdäck mindre omkrets då de pressas ihop.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 13:19Det är lätt att ta reda på. Det är bara att släppa ut luften och kolla.
Det är lätt att ta reda på. Det är bara att släppa ut luften och kolla.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 13:28Med normalt tryck i framdäcket (7-8 bar) och med min mtb-viktfördelning (mycket tyngd bak) samt en imposant egenvikt om drygt 70 kg sker ingen synbar/märkbar ihoppressning av framdäcket när jag sitter normalt på min racer. Gör det verkligen det för er and
Med normalt tryck i framdäcket (7-8 bar) och med min mtb-viktfördelning (mycket tyngd bak) samt en imposant egenvikt om drygt 70 kg sker ingen synbar/märkbar ihoppressning av framdäcket när jag sitter normalt på min racer. Gör det verkligen det för er and
Quote from Bertil Nolheim on 22 June 2010, 13:48Skulle inte tro det.
Skulle inte tro det.