Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 13:59Om vi fortsetter på deher vis,vil vi snart bli kontaktet av NASA. De er stadig på utkikk etter mattematikkere for å beregne vinkel/fart/avstand for nedskytning av fintlige raketter.
Det blir lite sykling nede i de bunkerene, 30-50 meter under jorden. 😉
Om vi fortsetter på deher vis,vil vi snart bli kontaktet av NASA. De er stadig på utkikk etter mattematikkere for å beregne vinkel/fart/avstand for nedskytning av fintlige raketter.
Det blir lite sykling nede i de bunkerene, 30-50 meter under jorden. 😉
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 14:01Fredrik, jag vet inte. Jag har svårt att se när jag sitter på cykeln. Jag minns bara att jag mätte upp hur långt däcket rullade (utan att har en massa vikt på) och sedan drog av 1 mm (eller var det 2) för teorins skull.
När jag jämförde 119 km med en ann
Fredrik, jag vet inte. Jag har svårt att se när jag sitter på cykeln. Jag minns bara att jag mätte upp hur långt däcket rullade (utan att har en massa vikt på) och sedan drog av 1 mm (eller var det 2) för teorins skull.
När jag jämförde 119 km med en ann
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 14:23Jag satt på cykeln när jag mätte omkretsen. Lite färg på däcket sen var det bara att rulla på.
Jag satt på cykeln när jag mätte omkretsen. Lite färg på däcket sen var det bara att rulla på.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 14:31Timglas o garnnystan funkar för precis avståndsbedömning. Ta med tillräckligt långt nystan eller cykla kortare sträckor.
Timglas o garnnystan funkar för precis avståndsbedömning. Ta med tillräckligt långt nystan eller cykla kortare sträckor.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:54"""Timglas o garnnystan funkar för precis avståndsbedömning. Ta med tillräckligt långt nystan eller cykla kortare sträckor. """
En annen variant, om en ikke har GPS, er denne: Sett drivlinan på 52*16, som gir 6.94meter pr. pedalomdreining. Tell antal
"""Timglas o garnnystan funkar för precis avståndsbedömning. Ta med tillräckligt långt nystan eller cykla kortare sträckor. """
En annen variant, om en ikke har GPS, er denne: Sett drivlinan på 52*16, som gir 6.94meter pr. pedalomdreining. Tell antal
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 16:05Har du det tråkigt på kontoret idag? 🙂
Har du det tråkigt på kontoret idag? 🙂
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 16:09Akta dig så att inte NASA kommer och tar dig!
Akta dig så att inte NASA kommer och tar dig!
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 16:09Upsss. tja--nei- ok det er ikke en "skit" og foreta seg. :`(
Upsss. tja--nei- ok det er ikke en "skit" og foreta seg. :`(
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 19:25Om man utgår från att VR är exakt 30 mil och du hade 28 mil på mätaren, och antar att du cyklade på 10 timmar så är det ganska enkelt:
Du har 28 km/h som snitt enligt din dator, när du i själva verket hade 30 km/h. Det betyder att den fart du fick på dat
Om man utgår från att VR är exakt 30 mil och du hade 28 mil på mätaren, och antar att du cyklade på 10 timmar så är det ganska enkelt:
Du har 28 km/h som snitt enligt din dator, när du i själva verket hade 30 km/h. Det betyder att den fart du fick på dat
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 20:11Ja nu begynner det å bli litt vel teknisk for meg. Der falt jeg av.Men NASA har da heller ikke ringt. :@
Ja nu begynner det å bli litt vel teknisk for meg. Der falt jeg av.Men NASA har da heller ikke ringt. :@