Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningkalla handen? konstigt problem
You need to log in to create posts and topics.

Var nyss ute och sprang en vända på ca 6 km (tog mig 44 minuter). Själva löpningen gick bra om än långsamt (långa uppförsbackar), men efter fyra km kände jag hur min vänstra hand började frysa... Det var rätt kallt ute så jag brydde mig inte så mycket om

Blåste det kanske från ena hållet (kalla handen-hållet)?

jag joggade runt i en stor cirkel så jag hade vind från olika håll... ganska mycket vind rakt framifrån dock.

vad hade du på dig? Hade du klocka på vänster handled t.ex. ? Under eller över tröjan/jackan? Vantar?

ingenting på nån av händerna, däremot fleecetröja som gick ner till handlederna. Jag försökte efter en stund få lite liv i vänstern genom att röra på den, knyta handen/sträcka ut, och typ skakade på den men det hjälpte inte, kände bara hur stel den var...

Det verkar ju som om blodcirkulationen hindrats på nåt sätt. Knepigt! Prova handskar/vantar nästa gång och se om du får samma resultat. Eller handledsvärmare - jag har klippt av tårna på ungarnas trasiga strumpor och använder som handledsvärmare/tröjförlä

Ja nåt med blodcirkulationen lär det väl va... Det är mysko, har aldrig hänt förut när jag har joggat. Däremot slog det mig nu att jag får samma problem med tårna när jag hoppar hopprep. Konstigt.

Vid hopprepshoppning får du börja analysera hur du knyter skorna - och hur hårt.

barfota =)

Kanske du spännde dig lite i vänster sida så att blodet inte slapp att cirkulera så som det ska...