Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningkalla handen? konstigt problem
You need to log in to create posts and topics.

Ibland domnar halva händerna bort på mej när jag springer, definitivt p.g.a att jag spänner mej konstigt bland annat i axlarna. (Sänkta avslappnade axlar hjälper, likaså att inte hålla händerna knutna)
Kanske kan man snörpa av blodflödet också? Känn efter

Det skulle ju kunna vara så.... Men jag tycker det är märkligt... Första tanken när jag kände at handen började bli kall var just att jag spände mig, så i nästan två km ansträngde jag mig för att inte spänna mig... Men jag vet inte, jag kanske inte lyckad

förra inlägget var om spänningsteorin =)

du kan testa att strecha stora och lilla bröstmuskeln och latisimuss dorsi.
fungerar inte det så är det nångting annat 🙂

Lite info på svenska finns på internetmedicin (bland annat) - http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=565

Jag har Raynaud, vilket jag fick för ca 6-7 år sedan. Något direkt botemedel finns inte .... Jag fick någon slags medicin när jag sökte för det första gången, som ändå inte garanterades skulle fungera, men jag kunde inte ta den då den var blodtryckssänkan

Fny, det kan vara klockan, om du har den på vänster hand. Det händer mig nämligen rätt ofta
att jag fryser mer om vänster hand än höger. Testa och sätt klockan på höger och se vad som händer.

Det som talar emot att det är klockan är nog att hon inte brukar ha den på foten 😉

Om det vore en nerv som kom i kläm så borde det kännas som den somnar och så är inte fallet, och om det är cirkulationen som blir försvagat så borde det inte kännas i fo

Om man är spänd i axel, nacke så behöver man väl inte frysa i foten?

Jag har problem med att jag är väldigt spänd i nacke/axlar/rygg och när det är riktigt jobbigt blir jag alldeles kall i fingrarna och har jätte kalla händer, alltid. Nu dagen efter mass

"Fny, det kan vara klockan, om du har den på vänster hand. Det händer mig nämligen rätt ofta att jag fryser mer om vänster hand än höger. Testa och sätt klockan på höger och se vad som händer."

Hade varit en logisk förklaring om jag hade haft någon klock