Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 16:46@Maria FA: Började jag sacka? Knappast statistiskt säkerhetsställt i så fall :-)Visserligen sprang jag tre "varv" i rad på 5.14 strax efteråt, men det är mycket uppför i Tanto bland annat.
Typ 2 kilometer innan kallsvetten (vid slottet) hade jag stoppat
@Maria FA: Började jag sacka? Knappast statistiskt säkerhetsställt i så fall :-)Visserligen sprang jag tre "varv" i rad på 5.14 strax efteråt, men det är mycket uppför i Tanto bland annat.
Typ 2 kilometer innan kallsvetten (vid slottet) hade jag stoppat
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 18:21Vräka i sig vatten är inte detsamma som att tilldogöra sig vatten 🙂
6-7 dl per timme kan du ta upp sägs det, dricka kan man göra ett par liter....
Vräka i sig vatten är inte detsamma som att tilldogöra sig vatten 🙂
6-7 dl per timme kan du ta upp sägs det, dricka kan man göra ett par liter....
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 18:50Jag förstår 🙂
Så trots att jag drack mycket kan jag helt enkelt vara dålig på att tilldogöra mig vatten? Vad är lösningen på det? Dricka mer eller dricka "annorlunda"?
Blir man snabbare kissnödig om man är dålig på att tilldogöra sig vatten? Jag var i
Jag förstår 🙂
Så trots att jag drack mycket kan jag helt enkelt vara dålig på att tilldogöra mig vatten? Vad är lösningen på det? Dricka mer eller dricka "annorlunda"?
Blir man snabbare kissnödig om man är dålig på att tilldogöra sig vatten? Jag var i
Quote from Funbeat user on 18 September 2009, 08:21Lösningen är att dricka lite, men ofta. Kroppen kan bara ta upp, som tidigare nämnts, 6-7dl/h, så ta en klunk bara, men oftare. När jag springer halvmara har jag en perfektaflaska i en ficka på baken. Det är allt jag dricker under en halvmara. Det blir 4d
Lösningen är att dricka lite, men ofta. Kroppen kan bara ta upp, som tidigare nämnts, 6-7dl/h, så ta en klunk bara, men oftare. När jag springer halvmara har jag en perfektaflaska i en ficka på baken. Det är allt jag dricker under en halvmara. Det blir 4d
Quote from Funbeat user on 18 September 2009, 09:35Vad är det för Perfektaflaskor du har? Mina rymmer 16 cl styck.
Vad är det för Perfektaflaskor du har? Mina rymmer 16 cl styck.
Quote from Funbeat user on 18 September 2009, 11:48Varken vätskebrist eller saltbrist låter rimligt tycker jag med tanke på att ansträngningen inte hållit på så länge och inte heller att kilometertiderna gick ner.
Däremot har jag ingen som helst aning om varför du började kallsvettas.
Varken vätskebrist eller saltbrist låter rimligt tycker jag med tanke på att ansträngningen inte hållit på så länge och inte heller att kilometertiderna gick ner.
Däremot har jag ingen som helst aning om varför du började kallsvettas.
Quote from Funbeat user on 18 September 2009, 12:56@G-man: Fast dricka lite men ofta var precis vad jag gjorde. Hade snälla kompisar som langade vattenflaskor. Det vattnet drack jag upp i små klunkar då och då så att vattenflaskan var tom lam till nästa langning.
@G-man: Fast dricka lite men ofta var precis vad jag gjorde. Hade snälla kompisar som langade vattenflaskor. Det vattnet drack jag upp i små klunkar då och då så att vattenflaskan var tom lam till nästa langning.
Quote from Funbeat user on 18 September 2009, 13:27Kände du dig törstig nån gång under loppet?
Kände du dig törstig nån gång under loppet?
Quote from Funbeat user on 18 September 2009, 15:09Hmm...inget jag kan påstå att jag minns, vilket väl typ innebär att jag inte lär varit väldigt törstig i alla fall. Jag menar, då borde jag ha mints det kan man tycka.
Jaja, jag får testa mig fram framöver. Skall ju springa maran nu och då blir det ju må
Hmm...inget jag kan påstå att jag minns, vilket väl typ innebär att jag inte lär varit väldigt törstig i alla fall. Jag menar, då borde jag ha mints det kan man tycka.
Jaja, jag får testa mig fram framöver. Skall ju springa maran nu och då blir det ju må
Quote from Funbeat user on 20 September 2009, 20:52Jag brukar börja frysa efter 3 mil i ett marathonlopp, oavsett väder.
Lidingöloppet 30 km fungerar dock utan att jag fryser
trots att det kan spöregna.
Jag brukar börja frysa efter 3 mil i ett marathonlopp, oavsett väder.
Lidingöloppet 30 km fungerar dock utan att jag fryser
trots att det kan spöregna.