Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonKalmar Triathlon 2010: Byta om?
You need to log in to create posts and topics.

Nu har jag kollat igenom alla bilder från 2009, och ser INGEN som springer i ngt annat än tri-kläder (suit eller två-delat). På Tjörn Tri sprang jag mig till riktigt "sköna" skavsår på div. onämnbara ställen, så min plan var/är att byta om och springa i v

Du får lämna in en märkt påse, med ditt nr, som man får innan ombytestält, efter simningen. Vill du byta efter cykel, får du ha egen påse på din plats och gå till ombytestältet.

Man får inte vara naken i transitionsarean, så ska man byta om som du vill så måste man gå in i det tältet.

Ok, men det finns alltså ett tält och ngn slags process för att hantera en påse med ombyte, excellent!

Frågan kvarstår: Tycker folk generellt det är bekvämt att springa (långt) i tri-kläder? Jag gissar att fullt ombyte kommer kosta mig kanske 5 minuter,

"Tycker folk generellt det är bekvämt att springa (långt) i tri-kläder? "
Ja.

Springer alltid i mina tri-shorts, tokbekväma ju. Och sedan gillar jag tri-linnet därför att det har bra fickor att pula ner gel och bars i, vilket mina vanliga löptröjor inte har samt att det har en dragkedja på framsidan. Skönt att kunna dra ner en bit

Det var ju en lite intressant observation. Annars kanske du kan cykla i fladdriga shorts och linne, Erik? Har du våtdräkt borde det gå att ha nästan vad som helst på sig under den på simmomentet iaf. Väl?

Cykla 18 mil i fladdriga shorts kan nog ge ordet skavsår helt nya dimensioner 🙂

Mnja, fladdrigt på cykel känns väl halv-dant. Min plan är nog riktiga cykelbyxor på cyklingen istället.

Hm. Du har nog en poäng där Sven 🙂

Cyklar själv gärna i löpartajts och har inte riktigt bestämt mig för om jag behöver nåt annat i Kalmar.