Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 22:51Senarelägga lr tidigarelägga.
Same shit med t.ex. tempo, vad menas med "lägre" tempo?
Senarelägga lr tidigarelägga.
Same shit med t.ex. tempo, vad menas med "lägre" tempo?
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 10:17Ja tempo är kul att fundera på. Är 4:30/km lägre eller högre tempo än 6 min/km? Det är en god idé att undvika en del osäkra uttryck.
Ja tempo är kul att fundera på. Är 4:30/km lägre eller högre tempo än 6 min/km? Det är en god idé att undvika en del osäkra uttryck.
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 12:044:30 är ett högre tempo än 6:00. Tempo är som hastighet. 4:30 är fortare, alltså högre tempo.
4:30 är ett högre tempo än 6:00. Tempo är som hastighet. 4:30 är fortare, alltså högre tempo.
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 13:28*Asg!*
4:00 är lägre tempo än 5:00! Men det är givetvis högre hastighet. Risken för hang-ups är nära 100%! 😉
Blev vi kanske lite OT nu? 😉
*Asg!*
4:00 är lägre tempo än 5:00! Men det är givetvis högre hastighet. Risken för hang-ups är nära 100%! 😉
Blev vi kanske lite OT nu? 😉
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 02:36Man höjer väl ändå tempo när man sänker kilometertiden.
Man höjer väl ändå tempo när man sänker kilometertiden.
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 07:20Om man sänker kilometertiden så blir den lägre...
Om tempo är samma sak som kiklometertid, och om vi då sänker kilometertiden så borde rimligen även tempot xxxxxx...
*Asg! 100%.*
Om man sänker kilometertiden så blir den lägre...
Om tempo är samma sak som kiklometertid, och om vi då sänker kilometertiden så borde rimligen även tempot xxxxxx...
*Asg! 100%.*
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 10:38Tempo kan mätas på annat sätt är i "min/km", t.ex. bpm (Beats per minute) om vi snackar musik. Bara för att man mäter tempo:t "bak-och-fram", betyder det inte att begreppet "tempo" ändras, d.v.s. att man ökar tempot när det ska gå fortare.
Jag kan inte
Tempo kan mätas på annat sätt är i "min/km", t.ex. bpm (Beats per minute) om vi snackar musik. Bara för att man mäter tempo:t "bak-och-fram", betyder det inte att begreppet "tempo" ändras, d.v.s. att man ökar tempot när det ska gå fortare.
Jag kan inte
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 10:03frekvens i allmänhet. (jfr m kadens).
Man kan mäta den i cykeltid, svängningstid, alltså inget som handlar om cyklar, men ungefär som i tiden per kilometer, men hög frekvens är att hinna med många cykelr per tidsenhet, och då mäter man t ex i Hz (1/s), va
frekvens i allmänhet. (jfr m kadens).
Man kan mäta den i cykeltid, svängningstid, alltså inget som handlar om cyklar, men ungefär som i tiden per kilometer, men hög frekvens är att hinna med många cykelr per tidsenhet, och då mäter man t ex i Hz (1/s), va
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 11:37Nån som vet när videosnuttarna kommer?
Nån som vet när videosnuttarna kommer?
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 11:49Nej, men de borde redan ha kommit! Inom 1-2 dagar "normalt sett". Nu hade Racetimer ytterligare ett lopp att hantera i lördags, antagligen hann de inte få upp dem under tors-fre och sen var resultaten från lördagens lopp mer prioriterat. Fast det var inge
Nej, men de borde redan ha kommit! Inom 1-2 dagar "normalt sett". Nu hade Racetimer ytterligare ett lopp att hantera i lördags, antagligen hann de inte få upp dem under tors-fre och sen var resultaten från lördagens lopp mer prioriterat. Fast det var inge