Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarKalmarmilen
You need to log in to create posts and topics.

Någon som vet hur många som är anmälda till detta lopp på onsdag?

Som jag skrev ovan var det 524st för en knapp vecka sedan, nu har lite efteranmälningar droppat in och siffran stigit till 559st. Min gissning på ~600 på startlinjen på onsdag kvarstår.

Startlista & PM:
http://www.hogbyif.se/friidrott/arrangemang/2011/ka

Rapport från arrangören:

Lyckad premiär för Kalmarmilen med 600 deltagare!
Första upplagan av Kalmars nya stadslopp Kalmarmilen kan närmast sammanfattas som en succé, förhoppningen om 500 deltagare nåddes redan innan sista efteranmälnings-ruschen, totalt

Vad betyder "flyttas fram några veckor"? Blir det tidigare eller senare då? (Det roliga är att alla brukar tycka att det är en dum fråga, men när de faktiskt svarar på den, är det ganska jämn fördelning mellan svaren. Jag tycker att det borde betyda senar

Det flyttas framåt i kalendern, dvs blir ett senare datum. Hur tänker man om man får "flyttas fram" till ett tidigare datum?

Enkelt, tänk dig en kö med dagar och olika händelser som står framför dig, och vänd emot dig, händelsen MM-loppet står bakom några andra, men nu flyttar du den framåt, närmare dig i tiden. Fram = närmare, enligt resonemanget

Verkar inte särskilt vettigt. Enligt det där exemplet flyttas ju faktiskt MM-loppet BAKÅT i kön. Att man ändå ser det som "framåt" beror på att man mycket korkat och bäddat för missförstånd lite tidigare vänt bakåfram på alltihopa när man gjort enligt vad

Kön är ju vänd mot dagens datum, där du är, händelserna väntar på sin tur, precis som bladen i en almanacka där man river av bladen ett för varje dag. om loppet ligger på dag 17 och det är idag och du har blad 5 överst/främst, och loppet flyttas till den

Visst, visst. Jag förstår. Men nog måste det där perspektivet anses klart mindre vanligt.

Hur som helst har jag läst att om Ironman blir verklighet skulle det hamna sista helgen i aug. Dock lite osäker, och nu lyckas jag ej hitta uppgift på detta igen, v

Tack för klargörandet.

Jag antar att folk blandar ihop "före" med "framåt", typ.
(Sedan kan man ju också diskutera vad som är "längre fram" i en bok, men det bär nog lite långt från ämnet här.)