Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningkalsongtips?
You need to log in to create posts and topics.

@David, men kalsongerna täcker väl inte knävecken, då kallas det långkalsonger 🙂 ?

Mitt tips är att kolla startfitness.co.uk. Jag använder deras more mile kalsoner som jag tycker funkar väldigt bra och rä prisvärda. Jag köpte även ett par x-bionic på rea som är välödigt bra men lite väl dyra till orginalpris. Tyvärr kostar det 10 pund i

Peter, har sprungit som längst 11 km i Pierre Robert kalsongerna men har inte upplevt något skav med dem.

Peter R:
Jag inhandlade faktiskt ett par Pierre Robert igår och testade dom på dagens långpass som var drygt 30 km.

Jag var också lite skeptisk när jag såg dom tjocka sömmarna men jag kan konstatera att det gick alldeles utmärkt. Inga skavsår alls.

Kan meddela att Pierre Roberts kallingar också funkar på ultra. 10 mil/12 timmar löpning problemfritt.

Aldrig varit med om skav eller problem från kallingarna, oavsett aktivitet eller längd på den samma. Åkte bland annat Vasaloppet med en arm (triceps paj i höger arm så den hängde bara längs sidan =)), tog 8h 30 min. Hade bara vanliga bommulsskräpkallingar

(t+)

Decathlon fillingarna funkade kanon, inget skav 🙂 2 par för 99kr får man se som ett riktigt klipp !

Funkade även på ett 24km pass idag. Helt nöjd med köpet.

Efter era rekommendationer skaffade jag Pierre Robert sport på coop idag. Det blir testrunda imorgon eller på söndag, och om testet faller ut väl även på halvmaran på tisdag.